بازدید این صفحه: 427
پوسیدگی دندان

چگونه میتوانیم از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کنیم

چگونه میتوانیم از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کنیم

 

 

زمانی که پوسیدگی در سنین کم بویژه در نخستین دندان دائمی ایجاد می شود، بعضی از والدین تصور می کنند این دندان شیری است و به آن توجه نمی کنند و کودک دندان دائمی خود را از دست می دهد. این موضوع باعث بروز مشکلات دیگری در آینده از جمله نیاز به پروتز دندانی، ایمپلنت یا ارتودنسی به علت انحراف دندان های دیگر به سمت جای خالی دندان کشیده شده، می شود.

اکثر مشکلات بیماران در حوزه دندانپزشکی ترمیمی، ناشی از عوارض باقی مانده از پوسیدگی دندان ها در دوران بچگی است، اگر شخصی تا سن حدود ۲۲ سالگی دچار پوسیدگی های دندانی نشود، پس از این دوران حفظ سلامت دندان ها راحت تر می شود. اکثر بیماران در سنین بزرگسالی تاوان عدم رعایت اصول بهداشتی در سنین کودکی را می دهند.

تحقیقات گویای آن است که میزان پوسیدگی های دندانی در قیاس با ۲۰ تا ۳۰ سال قبل در کشور ما تغییر چندان نداشته است،رفع این مشکل نیازمند یک کار همگاتی است تا بتوان میزان پوسیدگی ها را کاهش داده و از ایجاد آن جلوگیری کرد. بنابراین بهترین و موثرترین قدم ها را می توان در مدارس برداشت و در همین راستا لازم است معاینات دوره ای از مدارس آغاز شود تا در صورت مشاهده مشکلی به دندانپزشکان ارجاع داده شود.
اگر اشخاص به مسئله پیشگیری اهمیت بدهند و اصول بهداشتی دندان ها را رعایت کنند، می توان از کشیده شدن دندان ها جلوگیری کرد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *