بازدید این صفحه: 478

سبزیجاتی که جویدن آن ها باعث سفید شدن دندان می شود

سبزیجاتی که جویدن آن ها باعث سفید شدن دندان می شود

 

 

سبزیجات چلیپایی همچون گل کلم و بروکلی زمانی که خام مصرف می شوند، دارای فواید سفیدکننده هستند. جویدن این سبزیجات به طور معمول سخت است و هنگامی که در تلاش برای انجام این کار هستید، به از بین رفتن لکه های سطحی روی دندان ها کمک می شود. هر چه مدت زمان جویدن طولانی تر شود، بزاق بیشتری در دهان تولید می شود، که به تجزیه لکه ها کمک می کند.
توت فرنگی سرشار از اسید مالیک است که به تبدیل کربوهیدارت ها به انرژی برای عضلات کمک می کند. حفظ میزان متعادل از اسید مالیک برای سلامت و قدرت دندان ها ضرورت دارد، چون اسید می تواند لکه های سطحی روی دندان ها را از بین ببرد. راه های گوناگونی برای بهره‌مندی از آثار سفیدکننده توت فرنگی وجود دارند که از آن جمله مخلوط کردن توت فرنگی با جوش شیرین برای شکل گیری یک خمیر سفیدکننده و مسواک کردن دندان ها با آن است. مصرف دهانشویه حاوی فلوراید بلافاصله پس از استفاده از این خمیر برای کمک به پاکسازی اسید مالیک باقیمانده و تقویت دندان ها سفارش می شود. اگر به توت فرنگی علاقمند نیستید، اسید مالیک در سیب، شلیل، گیلاس، موز، هلو و لیچی نیز یافت می شود.
کرفس (به همراه هویج) آب بالایی دارند که به تقویت لثه ها و از بین بردن بقایای مواد غذایی کمک می کند. ساختار سخت کرفس به لایه برداری از روی دندان ها کمک می کند و از این رو، در از بین بردن لکه های سطحی موثر است. البته برای بهره‌مندی از این فواید باید کرفس را نیز به صورت خام استفاده کنید.

 

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *