بازدید این صفحه: 3113
خدمات بخش رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

بخش رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

بخش رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

 

 

آدرس:تهران_خیابان ولیعصر _ بالاتراز میدان ونک_خیابان شهید والی نژاد_بیمارستان ارولوژی،نفرولوژی و پیوند کلیه شهید هاشمی نژاد

تلفن: ۰۲۱۸۱۱۶۱

وب سایت: www.hkc.ir

ایمیل: info@hkc.ir

 مدیریت بیمارستان : آقای مهدی کوچک زاده

ریاست بیمارستان : دکتر محمد جواد سلیمانی

مدیر پرستاری :      فرزانه نقیبی قانع

سوپروایزران بالینی : طاهره رضوی ، لعیا مدیری ، فرهاد نظیرنیا ، افشین قابچی

 

بخش رادیولوژی و سونوگرافی

واحد تصویربرداری این مرکز متشکل از سه بخش رادیولوژی، سونوگرافی و MRI با استفاده از دستگاهها و تجهیزات مدرن و پیشرفته بصورت شبانه روزی و با تعرفه دولتی در حال سرویس دهی به بیماران داخل و خارج از بیمارستان می باشد.

سرپرست تصویربرداری: دکتر مرتضی باقری

هیات علمی: دکتر باقری، دکتر دارابی و همکاری دکتر صلواتی

سوپروایزر تصویربرداری: محمدعلی احمدی

كليه اعمال تصويربرداری عمومي و تخصصي خصوصاً در حوزه دستگاه ادراری تناسلی جهت بيماران بستری و مراجعين سرپائی، توسط متخصصين و کارشناسان مجرب بصورت ۲۴ ساعته با استفاده از تجهيزات پيشرفته در اين مرکز بشرح زير انجام می پذيرد.

در بخش رادیولوژی این مرکز با استفاده از دستگاه های راديوگرافي و فلورسكوپي مدرن دیجیتال كليه رادیوگرافی های ساده و تخصصی (گرافيهاي رنگي ) ارولوژی با تعرفه دولتي انجام می گيرد . پس از كليه تصاوير در فيلمهاي ليزري تحويل بيماران گشته و قابليت ارائه در سي دي . فلش ويا… نيز ميباشد

بخش سونوگرافی این مرکزدر طول روز و با بهره گیری از متخصصین سونوگرافی و دستگاه های مدرن روز دنیا پذیرای کلیه مراجعین گرامی می باشد. سونوگرافی های عمومی كليه ها و مجاري .، همچنین داپلر رنگی از عروق کلیه. داپلر رنگي اندام، داپلر رنگی کلیه پیوندی، داپلر کاروتیدو داپلر سایر اندام ها انجام می پذیرد. همچنين غیر از انجام موارد فوق کلیه اعمال اینترنشنال مانند بیوپسی کلیه، بیوپسی کبد، بیوپسی پروستات، (ترانس ركتال ) تعبيه نفرستومي. تخلیه کیست و … تحت گايد سونوگرافي با كيفيت بالا و تعرفه دولتی انجام می گیرد.

ساعت پذيرش و نوبت دهي واحدها از ۷ صبح و به صورت حضوري وبا ارائه در خواست پزشك تا ۱۹ شب همه روزه غير از ايام تعطيل انجام ميگردد

بخش رادیولوژی: این بخش با استفاده از سه دستگاه پیشرفته دیجیتال رادیوگرافی و دیجیتال فلورسکوپی و یک دستگاه Cr رادیوگرافی، کلیه- رادیوگرافی های عمومی و تخصصی رنگی کلیه ها و مجاری را که مهمترین آنها KUB، CR، IVP.C، VCUG، RUG و . . . می باشد را با کیفیت بالا انجام می دهد- که تصاویر فوق با استفاده از سیستم نرم افزار pacs به کلیه واحدهای بیمارستان جهت رویت در لحظه فرستاده می شود. کلیشه های رادیوگرافی ۱۰ دقیقه پس از انجام آماده تحویل به بیماران بوده در صورت درخواست گزارش کتبی حداکثر ۲۴ ساعت بعد گرافیها با گزارش متخصص آماده تحویل می باشد.

در این واحد ۹ نفر کارشناس بصورت ۲۴ ساعته و در سه شیفت در حال انجام وظیفه می باشند. کارشناسان فوق بصورت مرتب در حال ارزشیابی- امتیازبندی- ثبت خطاها و آموزش می باشند. طی ۲۴ ساعت حدود ۱۰۰ مورد رادیولوژی ساده و رنگی انجام می گردد.

بخش سونوگرافی: در این بخش با استفاده از ۶ دستگاه سونوگرافی (سه دستگاه سونوگرافی داپلر و سه دستگاه معمولی) بصورت روزانه (۱۲ ساعته) با همکاری سه نفر رادیولوژیست و ۴ نفر دستیار رادیولوژی در حال سرویس دهی به مراجعین می باشند. ساعت کار این واحد از ۳۰/۷ الی ۷ عصر یکسره و شبها و تعطیلات نیز بصورت شیفت آنکالی پاسخگوی بیماران اورژانس می باشد.

در این قسمت کلیه سونوگرافیهای معمولی و تخصصی (داپلر عروق کلیه، کلیه پیوندی، اندام، ترانس رکتال و . . .) بصورت روزانه انجام می گیرد. همچنین اعمال اینترونشنال مانند انواع بیوپسی کلیه، بیوپسی پروستات، تخلیه کیست، تعبیه نفرستومی با تعرفه دولتی انجام می گیرد. روزانه حدود ۱۰۰ بیمار در این قسمت پذیرش و انجام می گردد که تقریبا ۲۰ مورد آن داپلر و اینترونشنال می باشد. گزارش مکتوب سونوگرافیها حداکثر ۲۰ دقیقه پس از انجام تحویل بیماران می گردد.

واحد MRI: این واحد با بهره گیری از دستگاه مدرن ۵/۱ تسلا GE و بکارگیری کارشناسان مجرب و همچنین همکاری ۶ پزشک رادیولوژیست بصورت روزانه از ساعت ۳۰/۷ صبح الی ۱۰ شب در حال انجام کلیه موارد از جمله اندام با و بدون تزریق، شکم و لگن، MPV، MRA و . . . با کیفیت بالا و تعرفه دولتی را انجام می دهد.

تصاویر این واحد نیز در سیستم pacs به بیماران بستری در کلیه قسمتهای بیمارستان و تهیه CD و پرینت تصاویر جهت بیماران بستری و سرپایی ۱۵ دقیقه پس از انجام، و گزارش کتبی تصاویر نیز حداکثر ۴۸ ساعت بعد آماده تحویل می باشد.

 

بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *