بازدید این صفحه: 374

لبخند زدن چه تاثیری بر روی مغز دارد

لبخند زدن چه تاثیری بر روی مغز دارد

زمانی که لبخند می‌زنید، جشن کوتاهی در مغزتان بر پا می‌شود. عمل خندیدن باعث فعال کردن پیام‌رسان‌های عصبی می‌شود که برای سلامتی و شادی پرفایده هستند.
در قدم اول، خندیدن باعث آزاد شدن نوروپپتیدها می‌شود که مأموریت‌شان، مبارزه با استرس است. نوروپپتیدها مولکول‌های کوچکی هستند که به نورون‌ها مجوز برقراری ارتباط می‌دهند. این مولکول‌ها زمانی‌که ما خوشحال، غمگین، عصبانی، افسرده و هیجان‌زده هستیم، پیام‌رسانی به کل بدن را راحت تر می‌کنند.انتقال‌دهندگان عصبیِ احساسات خوب (دوپامین، اندورفین‌ و سروتونین‌) همگی گاهی که لبخند می‌زنید آزاد می‌شوند. این آزادسازی به بدن آرامش می‌دهد، و می‌تواند ضربان قلب و فشار خون را نیز کاهش دهد.
اندورفین‌ها همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی درد عمل می‌کنند، ۱۰۰ درصد طبیعی، بدون هیچ‌ یک از عوارض جانبی مخلوط های ساختگی.
در آخر،سروتونینی که به کمک‌ لبخند ملیح شما آزاد می‌شود، به عنوان یک عامل ضدافسردگی و سرحال کننده عمل می‌کند. امروزه خیلی از داروهای ضدافسردگی‌ نیز بر سطوح سروتونین در مغز شما اثر می‌گذارند، اما چنانچه به‌واسطه‌ی لبخند خودتان باعث آزاد شدن این انتقال‌دهندگان عصبی شوید، دیگر نیاز نیست نگران اثرات جانبی این داروها باشید، به علاوه به نسخه‌ی پزشک هم نیازی نخواهید داشت.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *