بازدید این صفحه: 725
رژیم غذایی

حذف وعده شام چه مضراتی دارد

حذف وعده شام چه مضراتی دارد

 

فالوده سیب خودش یک وعدۀ غذایی خیلی مناسب است که هم می‌تواند میان‌وعده باشد هم یک وعده غذا باشد, فالوده سیب خیلی مفرح و شادی‌آور است. می‌توان سیب را رنده کرد, کمی عسل, گلاب و بیدمشک به آن اضافه و به‌عنوان غذا یا میان‌وعده میل کنند و برای آن دسته اشخاصی که قصد لاغر شدن دارند و نمی‌خواهند شام بخورند, بسیار پرفایده است.
بعضی از اشخاص دائم در حال خوردن و ریزه‌خواری هستند.
مردم به سه بار غذا خوردن روزانه عادت کردند، البته شاید “جمله درست این باشد که مردم به حداقل سه بار غذا خوردن عادت کرده‌اند”، وقتی توجه می‌کنیم بعضی از اشخاص دائم در حال خوردن هستند و ریزه‌خواری می‌کنند که کار اشتباهی است.
اشخاصی که عادت به سه بار غذا خوردن کرده‌اند, نباید بدون هیچ مقدمه‌ای یک وعده غذایی خود را کاملا حذف کنند.
اغلب افراد برای لاغر شدن وعده شام را حذف می‌کنند، از دیدگاه طب سنتی معنایش این است که با فرض اینکه می‌گوییم ناهار خورده باشد و آخرین مادۀ غذایی که خورده باشد ساعت چهار و پنج بعدازظهر باشد و تا فردا صبح با فرض اینکه قبل از هشت صبح بخواهد صبحانه بخورد، مدت بسیار طولانی خودش را از دریافت مواد غذایی محروم کرده است.
حکمای طب سنتی بر این باورند که حذف یک وعده غذا بدون هیچ مقدمه‌ای سبب ایجاد ضعف درونی در درازمدت می‌شود. البته خیلی از افرادی که رژیم تحت نظر متخصص رژیم‌درمانی نمی‌گیرند و خودشان اقدام به رژیم‌های سخت، غلط و افراطی می‌کنند، می‌بینیم که بعد از یک مدت کوتاهی محتاج به دکتر اعصاب و پوست می‌شوند, چون پوستشان خشک شده و موهایشان ریزش پیدا می‌کند.
حذف یک ماده غذایی یا یک وعده غذایی اگر باعث ضعف شدید شود یعنی اینکه آن روش غلط است و باید آن آداب را اصلاح کنیم.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *