بازدید این صفحه: 627
مضرات سوسیس و کالباس

رابطه آسم با مصرف سوسیس و کالباس

رابطه آسم با مصرف سوسیس و کالباس

 

 

پژوهش های اخیر محققان گویای آن است که استفاده از گوشت‌های فرآوری شده همچون سوسیس و کالباس نشانه های بیماری آسم راافزایش می دهد.
به گفته پژوهشگران استفاده از گوشت‌های فرآوری شده با توجه به داشتن مواد نگهدارنده‌ای مانند نیتریت که در گوشت‌هایی چون سوسیس و کالباس به کار می‌رود، راه‌های هوایی را تحریک می‌کند و از این راه، نشانه های آسم را تشدید می‌کند. از این رو، پزشکان همواره به مصرف مواد غذایی سالم و بهداشتی سفارش کرده‌اند. استفاده از گوشت‌های فرآوری شده همچنین با ایجاد سرطان در ارتباط است. تنها مصرف کم‌تر از ۷۰ گرم گوشت قرمز و فرآوری شده برای سلامتی اشخاص توصیه می‌شود.
پژوهشگران مطالعات خود را بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ روی فرانسوی‌ها انجام دادند. حدود نیمی از آنها بیماران مبتلا به آسم بودند و مابقی شرکت‌کنندگان در این آزمایش سابقه‌ای از نشانه آسم نداشتند. آنها علائم بیماری آسم همچون تنگی نفس، خس‌خس سینه، احساس سنگینی روی قفسه سینه را در ارتباط با استفاده گوشت‌های فرآوری شده مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که در میان مبتلایان به آسم، علائم ریوی درر کسانی که بالاترین مصرف سوسیس و کالباس را دارند، شدیدتر است.
به طور کلی، کسانی که هفته‌ای بیش از ۴ وعده گوشت فرآوری شده استفاده می‌کنند شدیدترین حملات آسم را تجربه خواهند کرد. البته تنها رژیم غذایی نمی‌تواند عامل افزایش علائم آسم باشد و پزشکان بر این باورند که عوامل متعددی با این امر در ارتباط است. از این رو، پژوهشگران در تلاشند با حذف بعضی عوامل مستعد کننده مانند چاقی و کاهش ارتباط مصرف این قبیل گوشت‌ها با تشدید آسم، به کاهش علائم این بیماری کمک کنند. دانشمندان بیش از هر چیز، پیروی از رژیم مدیترانه‌ای را که سرشار از مواد تازه است، سفارش می‌کند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *