بازدید این صفحه: 1330
دفع سنگ کلیه

راهکارهایی برای دفع سنگ کلیه

راهکارهایی برای دفع سنگ کلیه

 

کسانی که از سنگ کليه خصوصا سنگ‌های اگزالاتی رنج می‌برند، بهتر است از خوردن ريواس، تره‌فرنگی، اسفناج، نوشابه‌ها، بادام‌زمينی، آجيل، شکلات، مواد کافئين‌دار، آب مرکبات، گوشت و پروتئين‌های حيوانی اجتناب کنند و به جای آن هندوانه، خيار، شاهی، آلو، ترب، تربچه، گريپ‌فروت، کرفس، جعفری، نعناع، مارچوبه، مرزه و مواد غذايی مفيد برای دفع سنگ‌های ادراری مصرف نمایند.
متخصصان تی سنتی اظهار دارند، “گل گاوزبان” نوشيدنی موثری در جلوگیری از سنگ‌های کليوی است، دم‌کرده گياه قاصدک هم به‌ علت خاصيت مدر بودن آن اثر زيادی در دفع سنگ‌های ادراری دارد و همچنين افرادی که زمينه توليد سنگ مجاری ادراری را دارند، سفارش می‌شود به صورت مداوم از دم کرده اين گياه استفاده کنند.
پژوهش ها گویای آن است جوشانده هسته خرما برای دفع سنگ کليه و بيماری‌های مثانه موثر است.
کاکل ذرت نيز از مواد گياهی موثر در دفع سنگ‌های کليه است؛ به اين منظور می‌توان پنج گرم از اين ماده را به صورت دم کرده تهيه و روزی سه بار آن را نوشید.
خاکشير نيز به علت خاصيت ادرارآور آن می تواند در رفع اين مشکل موثر باشد و به افرادی که از مشکل سنگ‌های ادراری رنج می‌برند، سفارش می‌شود ترکیب خاکشير، خارشتر و ترنجبين را صبح‌ها به صورت ناشتا با آب گرم ميل کنند.
گیاه “گزنه” نيز اثر غيرقابل انکاری در دفع سنگ کليه و نيز کوچک‌کردن پروستات دارد،يک ترکيب گياهی بسيار مفيد در دفع سنگ‌های ادراری می‌تواند شامل ترکیب گیاهانی همچون ۴۰ گرم خارخاسک و دم گيلاس و ۲۰ گرم آويشن، دم‌اسب، کاکل ذرت و افسنطين باشد که باید آنها را دم و روزی دو تا سه بار ميل کرد که تاثير قابل ملاحظه‌ای در از بين‌بردن سنگ‌های کليوی دارد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *