بازدید این صفحه: 14824
کاهش وزن

نکات موثر برای کاهش وزن

نکات موثر برای کاهش وزن

بعد از شام به سراغ آشپز خانه نروید، پژوهش ها گویای آن است که غذا خوردن در آخر شب خصوصا در کسانی که کمبود خواب دارند، با افزایش وزن همراه است. به جای غذا خوردن بدون فکر در شب، آشپزخانه را تعطیل کنید و یک روال جدید برای خودتان ایجاد کنید همچون یک حمام آرامش بخش، قدم زدن در شب، خواندن کتاب یا زودتر خوابیدن ،سایز بشقاب خود را کوچک کنید، پژوهش ها نشان داده است هر چه بشقاب غذاخوری بزرگ تر باشد، ما آن را بیشتر پر می کنیم و بیشتر غذا می خوریم. در حقیقت این چشم ها هستند که به جای معده در خوردن یا نخوردن غذا تصمیم گیرنده هستند.

زمانی که شما نیمی از بشقاب بزرگی را پر از غذا می کنید، پس از خوردن تمام غذا این حس به شما دست می دهد که به اندازه کافی غذا نخورده اید و هنوز گرسنه اید. حالا تفاوتی نداردکه بشقاب شما بزرگ باشد یا متوسط. به هر حال خالی بودن نیمی از بشقاب به معنی گرسنه ماندن است. وقتی بشقاب بزرگی را برمی گزینید، بیشتر می خورید و چاق تر می شوید، در حالی که می توانید به راحتی بشقاب تان را کوچک کنید.

غذا خوردن با چنگال: شاید باورش برایتان دشوار باشد؛ ولی اگر تلاش کنید پس از این به جای قاشق با چنگال غذا بخورید قطعا کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. بنا بر پژوهش های انجام شده در دانشگاه فلوریدا، استفاده کردن از چنگال در هنگام صرف وعده های غذایی سبب کم تر شدن حجم غذای مصرفی می‌ شود.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *