بازدید این صفحه: 1061
آدرس و تلفن دکتر کامران باقری لنکرانی

آقای دکتر کامران باقری لنکرانی

 

دکتر کامران باقری لنکرانی

دکتر کامران باقری لنکرانی

 

دکتر کامران باقری لنکرانی(وزیر سابق بهداشت)

ميزان تحصيلات: دكترا
تخصص: فوق تخصص گوارش
مدت وزارت: ۰۳/۰۶/۱۳۸۴ الي ۱۴/۰۶/۱۳۸۸

سیاستمدار اصولگرا، متولد سال ۱۳۴۴ در تهران وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی‌نژاد بود.

وی مدرک دیپلم خود را از دبیرستان شبانه‌روزی نمونه توحید شیراز اخذ نمود و مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی خود را در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رتبهٔ ممتاز دریافت کرد. سپس مدرک تخصص بیماری‌های داخلی را در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز (با رتبهٔ اول کشور) و مدرک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد را در سال ۱۳۷۵ از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت کرد. وی در حال حاضر رییس مرکز تحقیقات سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌باشد.

تحصیلات

طبق اطلاعات  دارای مقالات مختلفی در زمینه‌های بیماری‌های داخلی، عفونی، ارتوپدی، اعصاب و روان، سیاست گذاری‌های درمان عمومی در مجلات مختلف داخلی و خارجی می‌باشند.ر اساس پایگاه اطلاعاتی Scopus وی دارای بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات بین‌المللی بوده و h-index وی طبق گوگل اسکالر ۱۵ می‌باشد.وی هم اکنون مدیر مسئول، سردبیر یا عضو هیئت تحریریه تعداد متعددی از مجلات داخلی و بین‌المللی می‌باشد. دکتر کامران باقری لنکرانی در سال ۱۳۷۱ به عنوان استادیار بخش داخلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کار خود را آغاز نمود. وی در سال ۱۳۸۱ به درجه دانشیاری و در سال ۱۳۸۵ به درجه استاد تمامی ارتقا یافت. یک سایت نزدیک به گروه پایداری در گفتگویی با باقری لنکرانی وزیر سابق احمدی‌نژاد از وی به عنوان پروفسور لنکرانی یاد کرد

مسئولیتها

کامران باقری لنکرانی در دوران دانشجویی خود، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سپس عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بود. پس از فارغ‌التحصیلی، به ترتیب به‌سمت معاون آموزشی گروه داخلی و معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب شد. همچنین مدتی بعنوان ریاست بیمارستان نمازی شیراز ایفای مسئولیت نمود. با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، کامران باقری لنکرانی به عنوان وزیر بهداشت دولت نهم انتخاب شد. اما در دولت دهم، جای خود را به مرضیه وحید دستجردی داد تا اولین زنی باشد که در ایران به مقام وزارت می‌رسد. وی درسال ۱۳۹۰ تا آغاز سال ۹۲ به عنوان سخنگوی جبههٔ پایداری انقلاب اسلامی فعالیت نموده است و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ برای کاندیداتوری این حزب در یازدهمین دروره انتخابات ریاست جمهوری ایران از این پست کناره گیری نمود.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *