بازدید این صفحه: 4082
ارتباط دیابت نوع 1 با ویروس ها

ارتباط دیابت نوع ۱ با ویروس ها

ارتباط دیابت نوع ۱ با ویروس ها

 

به تازگی پژوهشگران فنلاندی در مطالعات خود دریافته اند  که آنتروویروس که موجب بروز شماری از عفونت ها از جمله سرماخوردگی های عادی  و مشکلات جدی نظیر فلج اطفال می شوند، در ابتلا به حداقل برخی از نمونه های دیابت نوع یک نقش دارند.

در این مطالعه مشخص شد کودکان دارای علائم نشاندهنده ابتلا به دیابت نوع۱، حداقل یک سال قبل به شکل قابل توجهی مبتلا به عفونت های آنتروویروسی شده بودند.

دیابت نوع۱ یک بیماری خودایمنی است. بدین معنا که سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول های سالم تولیدکننده انسولین موسوم به سلول های ایسلت را نابود می کند. سلول های حمله کننده به سلول های سالم بدن، اتوآنتی بادی نامیده می شوند و برای دیابت نوع ۱، اتوآنتی بادی های خاصی موسوم به اتوآنتی بادی ایسلت وجود دارند. این اتوآنتی بادی ها قبل از شروع دیابت نوع۱ پدیدار می شوند.

به گفته محققان، احتمالاً عفونت آنتروویروس به تنهای موجب دیابت نمی شود، اما ممکن است در برخی افراد مستعد از لحاظ ژنتیکی تاثیرگذار باشد. آن ها براین باورند حداقل نیمی از موارد ابتلا به دیابت نوع۱، با آنتروویروس ها مرتبط باشند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع: خبرگزای مهر

فروش طرح گلدوزی
  1. آقای بذرافشان

    آدرس مطب دکتر مهران زمان زاده که متخصص دیابت هست ، کجاست ؟ کسی اگر اطلاع بده ممنون می شم .

  2. مهدی ایمانی09182928052

    سلام جواب دریافت نکردم اون بوددوباره مزاحم شدم چگونه میتوانم دیابت نیازمندبه انسولین رادرمان کنم میگن بیمارستان نمازی درشیراز شماره تلفن من ۰۹۱۸۲۹۲۸۰۵۲راهنماییم کنیدمن ایمیل اینا بلدنیستم ولی تلگرامم همین سماره است کمکم کنیدخسته شده ام چون پوستم ضخیم وتزریق برای دردناک است درضمن پاهایم زیاددردمیکندوبه توصیه دکترمتادون ۵میل روزی نصف قرص مصرف میکنم باتشکرمنتظر شماهستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *