بازدید این صفحه: 1057
راهنمای کامل نحوه انجام آزمایش سینه ها برای خانم ها- قسمت اول

وجود توده در سینه تنها علامت سرطان سینه نیست

وجود توده در سینه تنها علامت سرطان سینه نیست

 

تحقیقات مقدماتی جدید حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از نمونه های سرطان سینه بدون علامت توده های غیرعادی تشخیص داده می شوند.

پژوهشگران در دانشگاه کالج لندن، داده های اولیه بدست آمده از نظرسنجی انجام شده از مبتلایان به سرطان را در انگلستان موسوم به NCDA (ارزیابی ملی تشخیص سرطان) مورد بررسی قرار دادند. آنها بر نسخه سال ۲۰۱۰-۲۰۰۹ این نظرسنجی که اطلاعات بالغ بر ۲۳۰۰۰ فرد مبتلا به سرطان سینه را در بر داشت، تمرکز ویژه ای داشته اند.

آنها در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که معمولا توده های درون سینه از سوی زنان، در دیدار با پزشک گزارش می شود، اما ۵۵ علامت قابل توجه دیگر هم وجود داشت. در مجموع بیش از ۱۵ درصد از نمونه ها بدون وجود توده درون سینه شناسایی شدند.

دکتر مونیکا کو، سرپرست تیم تحقیق، در این خصوص می گوید: تحقیق ما نشان می دهد حدود یک زن از هر شش زن که مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده بودند، دارای علائمی بجز توده سینه بودند.

به گفته کو، گروه زنان دارای علائمی بجز توده سینه دیرتر به پزشک مراجعه می کنند. از اینرو زنان باید بدانند وجود توده در سینه تنها علامت سرطان سینه نیست.

توده های سینه در ۸۳ درصد موارد یافت شد. در حالیکه علائم غیر توده ای عبارتند از: اختلالات نوک سینه (۷ درصد)، درد سینه (۶ درصد)، پشت درد (۱ درصد) و کاهش وزن (۰.۳ درصد).

 

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *