بازدید این صفحه: 339

موفقیت شعب موسسه رازی در تولید ۶ نوع واکسن بی هوازی

موفقیت شعب موسسه رازی در تولید ۶ نوع واکسن بی هوازی

رئیس بخش واکسن‌ بی‌هوازی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی موسسه  رازی با اشاره به اینکه ۶ نوع واکسن در این بخش تولید می‌شود، گفت: واکسن‌های تولید شده در این بخش از جمله واکسن‌هایی هستند که به صورت صد در صد در داخل کشور و در موسسه رازی تولید می‌شوند و تاکنون به کشور وارد نشده‌اند.

دکتر رضا پیله چیان با اشاره به فعالیت‌های بخش تحقیق و تولید واکسن‌های بی‌هوازی دامی موسسه رازی اظهار کرد: در این بخش با استفاده از باکتری‌های بی‌هوازی که عمدتا کلستریدیوم‌ها هستند، ۶ نوع واکسن با همکاری شعب این موسسه در مشهد، اهواز، شیراز و کرمان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن‌های بی‌هوازی دامی در مجموع در این بخش و شعبه‌های موسسه رازی تولید می‌شود، افزود: برخی شعب موسسه رازی مانند شعبه کرمان و اهواز، تنها تولید آن‌ها در حوزه واکسن، واکسن انتروتوکسمی است.

رئیس بخش واکسن‌ بی هوازی موسسه رازی خاطرنشان کرد: در این بخش علیه ۴ باکتری کلستریدیوم پرفرنژنس تیپ B,C,D و کلستریدیوم سپتیکوم، ۴ نوع واکسن تولید می‌شود که در مجموع تحت یک واکسن چهار ظرفیتی به نام انتروتوکسمی عرضه می‌شود.

وی شاربن علامتی را از دیگر فرآورده‌های این بخش در موسسه رازی عنوان کرد و گفت: این واکسن علیه بیماری شاربن علامتی در گاو و گوساله تولید می‌شود.

دکتر پیله چیان تصریح کرد: واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند از دیگر واکسن‌هایی است که در این بخش به تولید می‌رسد و علیه این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی واکسن‌های تولید شده در این بخش به لحاظ اهمیت در کشور استراتژیک محسوب می‌شوند، تصریح کرد: واکسن‌های تولید شده در این بخش از جمله واکسن‌هایی هستند که به صورت صد در صد در داخل کشور و در موسسه رازی تولید می‌شوند و تاکنون به کشور وارد نشده‌اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس بخش واکسن‌های بی‌هوازی موسسه رازی خاطرنشان کرد: تولید این واکسن‌ها در موسسه رازی از سال ۱۳۱۴ آغاز شده و به مرور طی دهه‌های گذشته افزایش دز پیدا کرده‌اند که در ابتدا سالانه ۲۰۰ هزار دز تولید می‌شد و اکنون ظرفیت تولید به ۱۲۰ میلیون دز در سال رسیده است.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *