بازدید این صفحه: 435

زنگ خطر بروز سرطان حنجره با گرفتگی طولانی مدت صدا

زنگ خطر بروز سرطان حنجره با گرفتگی طولانی مدت صدا

محققان سیگار را مهمترین عامل بروز سرطان حنجره و گرفتگی صدا را شایعترین علت تومور حنجره میدانند و براین اساس به افراد به ویژه افراد سیگاری توصیه می شود گرفتگی های بی علت و طولانی مدت صدا را جدی بگیرند.

دکتر حسین یحیی زاده در آستانه برگزاری  سومین سمینار تومورهای سر و گردن اظهار کرد: سرطان حنجره از شایعترین سرطان های ناحیه سر و گردن است اما آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در کشور وجود ندارد.
دبیر اجرایی سومین سمینار تومورهای سر و گردن افزود: مصرف دخانیات از شایعترین علل بروز سرطان حنجره است به گونه‌ای که ۹۸ درصد مبتلایان این بیماری دارای سابقه استعمال مواد دخانی هستند.
وی درباره علایم بروز این سرطان یادآور شد: گرفتگی صدا از شایعترین علل سرطان حنجره است اما نمی توان هر گرفتگی صدا را علامت بروز این سرطان دانست.
رییس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد تصریح کرد: اگر فرد سیگاری به مدت ۲ هفته بدون علت دچار گرفتگی صدا شود، باید برای بررسی بیشتر علت به پزشک مراجعه کند.
یحیی زاده با توجه به برگزاری سومین سمینار تومورهای سر و گردن در روزهای ۱۹ و ۲۰ مردادماه سال جاری در مرکز همایش های بیمارستان میلاد یادآور شد: متخصصان گوش، گلو و بینی، جراحان سر و گردن، متخصصان رشته رادیوتراپی آنکولوژی، پاتولوژیست ها و رادیولوژیست ها از گروه هدف این گردهمایی علمی هستند.

 

منبع:ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *