بازدید این صفحه: 25774
تشخیص زودهنگام تومورهای سرطانی از طریق صدای بدن

تشخیص زودهنگام تومورهای سرطانی از طریق صدای بدن

تشخیص زودهنگام تومورهای سرطانی از طریق صدای بدن

 

دانشمندان اعلام کردند با استفاده از یک تکنولوژی جدید به زودی امکان تشخیص زودهنگام تومور از طریق صدای خود بدن امکان پذیر می شود، این تکنولوژی جدید در حال ظهور که از «نویز لرزه ای» خود بدن استفاده می کند، اجازه می دهد تصویربرداری قوی تری از داخل بدن برای تشخیص تومور انجام شود.

تکنولوژی Elastography که گاهی اوقات به لرزه شناسی بدن انسان اشاره می کند، کشش بافت بیولوژیکی را برای تشخیص دقیق تر و زودهنگام سرطان یا بیماری کبد و تیروئید اندازه گیری می کند.

در Elastography منفعل، قابلیت کشش بافت با استفاده از انتشار امواج برشی خود بدن اندازه گیری می شود که در مقایسه با Elastography قدیمی، امکان تصویربرداری دقیق تر از داخل بدن را به شیوه ای غیرتهاجمی میسر می کند.

به گفته استفان کاتلین، مدیر تحقیق از دانشگاه لیون فرانسه، استفاده از Elastography منفعل به عنوان تکنیکی معتبر و دقیق برای تشخیص سرطان در اندام های عمیق بدن نظیر پروستات یا کبد، اعضای محافظت شده نظیر مغز و اعضای ظریف نظیر چشم پیش بینی می شود.

در شیوه جدید، صدای امواج طبیعی بُرش که به صورت بیولوژیکی تولید می شوند، آنالیز می شود. درست همانند زلزله، امواج برشی به طور مداوم در بین اعضای بدن و سایر بافت های نرم در طول عملکردهای روزانه بدن نظیر تپیدن قلب یا عملکرد روزانه کبد در فرآیندهای متابولیکی حرکت می کنند و بدین شکل از اعماق درونی بدن تصویربرداری انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *