بازدید این صفحه: 11777

خواص مفید و درمانی «شیر» را ۱۰ برابر کنید

با توجه به مزاج سرد و تر «شیر»، مصرف آن به تنهایی می‌تواند عوارض زیادی را در درازمدت به همراه داشته باشد؛ در این مطلب نحوه از بین بردن عوارض شیر و افزایش خواص مفید و درمانی آن آموزش داده شده است.

 طب امروزی تأکید به خوردن فراوان شیر دارد مخصوصاً در افراد پیر با پوکی استخوان و آرتروز، از طرفی افراد مسن عمدتاً از سردی مفاصل و سایر اعضا رنج می‌برند.

برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است و شیر را تا مفاصل می‌برد.

 این خاصیت ذاتی دارچین است که اگر همراه شیر خورده شود، خواص درمانی شیر را به مفاصل می‌رساند لذا توصیه می‌شود شیر را همراه دارچین میل کنید؛ برای این کار هنگام گرم کردن شیر می‌توانید پودر دارچین را به آن اضافه کنید یا اینکه اگر چوب دارچین دارید، می‌توانید پس از تهیه چای دارچین، مقداری از این چای را با شیر ترکیب و میل کنید.

با این کار شیر هم خیلی خوشمزه می‌شود و هم خیلی خوشبو و مشکلات نفخ حاصل از خوردن شیر که در برخی افراد ایجاد می‌شود را رفع می‌کند؛ پس افرادی که نمی‌توانند شیر بخورند، شیر همراه دارچین را می‌توانند به راحتی و به لذت میل کنند.

 ضمناً با خوردن شیر یک لینت مزاج خیلی معمول بوجود می‌آید که اذیت‌کننده و اسهالی نیست بلکه مفید است همچنین می‌توانید به شیر و دارچین مقدار کمی عسل اضافه کنید که خوشمزه‌تر و مفیدتر می‌شود؛ مصرف یک الی دو لیوان شیر در روز کفایت می‌کند و خوردن شیر در حالی که ناشتا هستید کاملاً مضر است.

شیر پاستوریزه یا استرلیزه مورد تأیید نیست بلکه منظور از شیر، شیر محلی تازه گاو یا گوسفند است که از مراکز مورد تأیید تهیه شده و جوشانده شده است.

بهترین روش جوشاندن این است که مقداری آب  به شیر اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و اجازه دهید تا همان مقدار آب بخار شده و خارج شود؛ خوردن شیر همراه با میوه از ممنوعیات مصرف همزمان مواد غذایی است، شیر را با خرما و عسل می‌توانید میل کنید اما با خوردن هر نوع میوه دیگری مانند موز و … باعث فاسد شدن شیر و فساد معده می‌شود همچنین مصرف شیر‌کاکائو صنعتی نیز به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

بجای مصرف شیر‌خشک برای کودکانی که در  کنار شیر مادر، از شیر‌خشک استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود شیر بز و اگر در دسترس نبود شیر گاو به همراه عسل استفاده شود، اضافه کردن دارچین نیز مفید است.

چربی شیر مفید است و باعث جذب بهتر کلسیم شیر می‌شود لذا شیر را با همان درصد چربی طبیعی خود به راحتی می‌توان استفاده کرد؛ برای کاهش مصرف چربی و کاهش کالری از خوردن سرخ‌کردنی و فرآورده های صنعتی پرهیز کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *