بازدید این صفحه: 474
درمان ریفلاکس در نوزادان

چگونگی درمان ریفلاکس در نوزادان

چگونگی درمان ریفلاکس در نوزادان

 

 

نوزاد در طول سه چهار ماه اول بعد از تولد دچار یک سندرم دفع خواهد شد، زور زدن، عدم توان تخلیه کامل و راحت مدفوع و قرمز شدن هنگام تخلیه مدفوع از نشانه های این سندرم است. این نوزاد بعد از یک مدت شیری را که می خورد بالا می آورد چون وقتی مسیر دفع نوزاد بسته است برای سیستم گوارش نوزاد چاره ای نمی ماند جز اینکه نوزاد دچار رفلاکس شودراه حل این مشکل با ورزش دادن پای نوزاد، ماساژ دادن پا و پشت نوزاد، گرم کردن دهانه مقعد، باز کردن دهانه مقعد به صورتی که نوزاد بتواند دفع راحتی داشته باشد مشکل رفلاکس نوزاد را حل خواهد کرد. رفلاکس بیشتر به این علت است که نوزاد دفع ندارد، با گرم کردن دهانه مقعد با استفاده از سشوار به صورتی که نوزاد اذیت نشود و استفاده از پماد ویتامین آ می توانید به نوزادتان کمک کنید که دفع راحت تری داشته باشد.

از سوی دیگر شما مادر گرامی نیز باید اضطراب و استرس های خود را کنترل کرده که از راه شیر به نوزادتان انتقال نیابد، مواد غذایی گوناگون استفاده نکنید و دقت کنید که بعد از مصرف چه چیزهایی، دفع نوزاد آسان یا سخت می شود و این مواد رابشناسید. از طرف دیگر دفعات شیردهی نباید مضطربانه و پشت سر هم باشد چون زیاد بودن دفعات شیردهی سبب می شود معده نوزاد اذیت شده و دچار رفلاکس شود. فواصل شیردهی را رعایت کرده و با آرامش به نوزادتان شیر بدهید، چنانچه معده استراحت نداشته باشد و هر ربع ساعت یا بیست دقیقه شیر دریافت کند نوزاد خوب دفع نخواهد کردو خوب هم سیر نمی شود.

تلاش کنید وقتی نوزاد بی تابی می کند بلافاصله به او شیر ندهید او را سرگرم کنید و اجازه دهید هر یک ساعت یا یک ساعت و نیم شیر دریافت کند به عبارت دیگر شیر بخورد، بخوابد و بعد دوباره شیر بخورد تا معده نوزاد فرصت داشته باشد که شیر را هضم کند

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *