بازدید این صفحه: 2109
,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,انفولانزا خوکي,انفولانزا مرغي,بيماري هاي ,ويروس,بيماري هاي ويروسي

سرماخوردگی یا آنفولانزا چیست؟

Girl in winter clothing sneezing

سرماخوردگی

 

سرماخوردگی یا آنفولانزا چیست؟
سرماخوردگی یک بیماری فوقانی دستگاه تنفسی ناشی از ویروس ها مانند آنفلوانزا، rhinoviruses، آدنوویروس، و غیره است. علائم آنفولانزا شامل آبریزش بینی، بدن درد، خستگی، دردهای عضلانی و استخوانی، سردرد، درد چشم، تهوع، گلو درد و سرفه.

 
Woman with a cold

پیدایش سرماخوردگی
ویروس سرما خوردگی پس از ورود به بدن ،سیستم تنفسی و ترشحات مخاطی آلوده کرده و از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. بنابراین از دست دادن، بوسیدن، عطسه و سرفه در محلهای عمومی پرهیز کنید.
رطوبت و دما نقش مهمی در گسترش ویروس دارد، این بیماری در کشورهای معتدل در فصل سرما (زمستان و پاییز) به علت بارندگی و رطوبت بالاتر رایج تر است.

تغذیه یکی از عوامل مهم در سیستم ایمنی بدن است. بنابراین، تغذیه نقش مهمی در پاتوژنز بیماری های عفونی دارد. ابتلا به بیماری های مزمن قلب، کلیه و ریه (به عنوان مثال، برونشیت) فرد مستعد ابتلا به این عفونت می کند.

 
young female having a cold

پیشگیری از سرماخوردگی
بهداشت شخصی
رعایت بهداشت شخصی موثرترین راه برای جلوگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی است. مراقبت های بهداشتی توسط بیمار، مانند استفاده از ظروف و استفاده از بافت جداگانه در هنگام عطسه و سرفه، اجتناب از تماس های غیر ضروری با افرادی که عفونت دستگاه تنفسی فوقانی هستند شستشو مستمر مناسب دست در روزهای سرد باعث پیشگیری از بیماری می شود.

 ,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,ان,ويروس,بيماري هاي ويروسي (6)
عدم تماس با بیمار
بهترین راه برای جلوگیری از آنفلوآنزا عدم تماسی با مردم است. تلاش کنید با بیمارانی که سرماخوردگی دارند تماسی نداشته باشید، به خصوص در ۳ روز اول بیماری. موضوع دیگر این است که احتمال انتقال ویروس با دستها زیاد هست و اگر در طی روز تماس دستی زیادی دارید حتما دستهای خود را بشوئید. بنابراین با ساده ترین راه، یعنی شستن دست ها می توانید مهم ترین و کار را در طول زمستان و در تمام ماههای سال برای جلوگیری از سرماخوردگی، انجام دهید.

 
Girl blowing her nose

استفاده از دستگاه های مرطوب کننده
اگر شما آب داخل دستگاه را به طور منظم،تعویض کنید بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید از ظروف بر روی رادیاتور های خانه به جای دستگاه بخور استفاده کنید. گرما ی موجود در خانه و محل کار می تواند باعث خشک شدن سینوس های شما بشود. با انجام این کار، ویروس آنفولانزا در محیط رطوبت کم و خشک گسترش میابد، بنابراین در این محیط گرم و خشک و با رطوبت کم ، شما بیشتر نسبت به بیماری سرماخوردگی آسیب پذیر هستید.

 
Sick Woman. Flu. Woman Caught Cold. Sneezing into Tissue

ورزش
به طور معمول، هر روز، حتی زمانی که آب و هوا بد است، از سرماخوردگی جلوگیری می کند. ورزش تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. اما اگر شما مبتلا شدید از، ورزش پرهیز کنید تا وقتی که به طور کامل بیماری بهبود یابد.

 
Flu or Cold. Sneezing Woman Sick Blowing Nose

فقط تغذیه
یک رژیم غذایی غنی از ویتامین C می تواند به جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی کمک کند. خوردن میوه بیشتر در فصل زمستان توصیه می شود. با این حال، تاثیر آن هنوز هم مورد بحث است، اما چیزی که ثابت شده است این است که اگر کسی مبتلا شده باشد، پس از ابتلا و مصرف ان از شدت بیماری کاسته می شود. برخی از روی برای جلوگیری از سرماخوردگی استفاده می کنند که موثر بودن ان هم هنوز ثابت نشده است.

 
,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,ان,ويروس,بيماري هاي ويروسي (13)

واکسن آنفلوانزا
ایمنی ۸۰ درصدی را برای یک سال ایجاد می کند. واکسن برای افراد بالای ۶۰ و یا کسانی که با بیماری های مزمن و Qlby_Ryvy کلیه و.. سرو کار دارند بسیار توصیه می شود.

 

 

,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,ان,ويروس,بيماري هاي ويروسي (10)

مصرف آمانتادین
برای بیماران پر خطر (که واکسینه نشده) و یا کسانی که نیاز به اقدامات کنترل های اضافی دارند توصیه می شود.

علائم
شیوع ویروس سرماخوردگی از پاییز آغاز و تا اواخر ماه مه ادامه دارد. آنفولانزایک بیماری مسری است کهتمام گروه های سنی را شامل می شود. تب، لرز، سردرد، درد عضلانی و استخوانی مانند کمر درد، ضعف، خستگی، سرفه خشک (گاهی اوقات ممکن است با خلط همراه)، گلودرد، خشونت صدا، آبریزش بینی، علائم شایع این بیماری است. عفونت های باکتریایی مانند برونشیت یا پنومونی عوارض این بیماری است. عفونت به خصوص در افرادی که بیماری های مزمن یا افراد بالای ۶۵ سال، خطرناک هستند.

 
Sick girl

تفاوت بین آنفولانزا و سرماخوردگی
سرماخوردگی و آنفلوانزا نشانه های مشابهی دارند با این تفاوت که سرماخوردگی معمولا خفیفتر است و ممکن است بدون تب و یا با تب پایین باشد اما آنفلوانزا بطورناگهانی شروع می‌شود و با تب بالا همراه است. همچنین مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا آنفلوانزا بهبود یابد اما این مدت در سرماخوردگی کم است.

 
,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,ان,ويروس,بيماري هاي ويروسي (2)

علت سرما خوردگی و آنفلوانزا چیست؟
بیش از ۱۰۰ ویروس مختلف می تواند باعث سرماخوردگی شود.اما ویروس هایی که موجب آنفولانزا، می شوند زیاد نیستن. همان ویروس هایی که باعث آنفلوآنزا می شوند تولید واکسن هایی می کند که باعث پیشگیری از انفولانزا می شود.اما در سرماخوردگی عملی نیست به دلیل تعداد زیادی از ویروس که وجود دارد.
استرس، خستگی، سوء تغذیه، بیماری اخیر که مقاومت بدن را کاهش می دهد، بیماری های مزمن، به خصوص بیماری مزمن قلبی یا ریوی، حاملگی (سه ماهه سوم)، که در محیط بسته زندگی می کنند ، سرکوب سیستم ایمنی ناشی از دارو و یا مکان های شلوغ در طول بیماری های همه از عوامل افزایش دهنده ی خطر است.

 

 

,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,ان,ويروس,بيماري هاي ويروسي (7)

انتقال بیماری
ویروس به راحتی از طریق ترشحات تنفسی، مانند عطسه، سرفه، و از طریق تماس نزدیک، بوسیدن و … از یک بیمار به حالت عادی منتقل شده.

 

??????????

شرایط مراجعه به دکتر؟
در اغلب موارد، بدون نیاز به مراجعه به دکتر است. شما می توانید علائم خود را با درمان زود هنگام درمان کنید. اگر، با این حال، مواردی مانند افزایش تب یا سرفه، خون در خلط، درد گوش، تنگی نفس یا درد قفسه سینه، ترشحات ضخیم از بینی، سینوسها یا گوش، درد سینوس، درد شدید در صورت یا پیشانی، درد گردن و یا سفتی ، سرماخوردگی که بیش از ۱۰ روز به طول انجامید، تنگی نفس، گرفتگی صدا، گلو درد یا سرفه مداوم، خس خس رخ دهند برای درمان، شما باید به دکتر خود برای معالجه مراجعه کنید. از آنجا که این نشانه های عفونت شدید و بیماری سرماخوردگی پیچیده است.

 
,مريض خونه,درمان بيماري,گياه دارويي ,'گياهان دارويي,درمان,marizkhone,Www.marizkhone.com,سرما خوردگي,انفولانزا,ان,ويروس,بيماري هاي ويروسي (3)

 

درمان
بهبود خود به خودی در عرض ۱۰-۷ روز در صورت هیچ عارضه ای رخ ندهد. اگر عوارض رخ دهد، درمان با آنتی بیوتیک معمولا لازم است، و بهبود ممکن است ۶-۳ هفته طول بکشد. استفاده از دارو باید با تجویز پزشک صورت گیرد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *