بازدید این صفحه: 541
اخبار,خبر,خبر جديد,اخبار جديد,خبر جديد از وزارت بهداشت,اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکی,مقالات پزشکی,خبر های جدید از دنیاس پزشکی,marizkhone,khabar,khabar jadid,

جایگاه منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه

urlدکتر علاء‌الدین الوان به همراه وزیر بهداشت

مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت

جایگاه منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه

با شروع طرح تحول نظام سلامت، ایران برنامه‌های گسترده‌ای را به مرحله اجرا درآورده و طی این مدت تمرکز زیادی بر خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش داشته؛ اقداماتی که در جهت بهبود و ارتقاء سیستم سلامت و بیمه صورت گرفته است. آن چنان که مطلع شدم، تمامی شبکه‌های بهداشتی ایران با اجرای این طرح در حال بازبینی و بازسازی هستند. اجرای راهبردهای دسترسی به بیمه همگانی در ایران موفقیت آمیز بوده و امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه پوشش بیمه همگانی در منطقه پیشرو است
در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی و دیابت نیز ایران با  سازمان جهانی بهداشت همکاری‌های خوبی داشته و من خوشحالم که این کشور توانسته با اتخاذ سیاست‌ها و اجرای برنامه‌ها، در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها نیز پیشگام باشد. اینک ایران جزء اولین کشورهایی است که به نتایج خوبی از اجرای برنامه‌ها و اقدامات در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر و بیماری‌های واگیر دست یافته است.
همه ما می‌دانیم که بیماری های غیر واگیر هزینه بر هستند، تأمین پوشش بیمه همگانی در ایران به‌خصوص در میان اقشار آسیب پذیر، توانسته است پیامدهای ناگوار ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد که این مسئله خود نمونه‌ای از پیشرفت است.
به این دلایل جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مدلی برای سایر کشورها در زمینه پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی باشد.
البته مشارکت سایر بخش‌ها در سلامت تأثیرگذار است و سازمان جهانی بهداشت با ایران در تمامی حوزه‌های سلامت از جمله پیشگیری بیماری‌های غیر واگیر و عفونی، تقویت شبکه های بهداشتی ـ درمانی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نوزاد و مادر و ایمنی و سلامت مواد غذایی همکاری‌های لازم را خواهد داشت.
خوشحالم به اطلاع برسانم که در آینده نزدیک دبیر کل سازمان جهانی بهداشت به ایران سفر خواهد کرد تا در خصوص همکاری‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی با جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی داشته باشد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *