بازدید این صفحه: 521

ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت جامعه مامایی برای تحقق اهداف نظام سلامت

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:

  ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت جامعه مامایی برای تحقق اهداف نظام سلامت

 

 دکتر زالی گفت: با ترویج زایمان طبیعی که با تلاش معاونت درمان وزارت بهداشت در حال پیگیری است بالغ بر ۴۷۰ هزار زایمان طبیعی در کشور انجام شده است و وجود بیش از ۱۰۰۰بلوک‌ توسعه‌یافته زایمان طبیعی در کشور نشان دهنده توسعه و ترویج زایمان طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما که در ستاد مرکزی در وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: آموزش همگانی و ارتقای سلامت کار سختی است و آموزش ۱۰ هزار نفر از مادران و نیز و توانمندسازی ۳۰ درصد ماماها در برنامه ترویج زایمان طبیعی اقدام بزرگی است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از طراحی و راه‌اندازی سیاست افزایش جمعیت به دست ماماها عملیاتی خواهد شد ، گفت: این فرصت‌ها براسی افزایش و ترویج زایمان طبیعی می‌تواند برای جامعه مامایی فرصتی تاریخی باشد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: بخشی از مشکلات صنفی جامعه مامایی باید بیرون از وزارت بهداشت پی گیری شود، عقد قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع باید از طریق وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پی گیری شود و در شورای عالی بیمه طرح شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب وزارت بهداشت ،تدوین آیین نامه و ضوابط کاری ماماها است.

دکتر زالی با تاکید بر اینکه گروه مامایی جزء گروه‌های حرفه‌ای مستقل است ، یادآور شد : با توجه به توان و ظرفیت فراوان مامایی در کشور باید در تحقق اهداف نظام سلامت از خدمات این گروه بهره لازم را ببریم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *