بازدید این صفحه: 562

برگزاری چهارمين اجلاس ديپلماسي سلامت در قاهره

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

برگزاری چهارمين اجلاس ديپلماسي سلامت در دفتر منطقه اي مديترانه شرقي در قاهره

 

چهارمين اجلاس ديپلماسي سلامت در دفتر منطقه اي مديترانه شرقي درقاهره، مصر با حضور نمايندگان كشورمان به مدت سه روز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در چهارمين اجلاس دیپلماسی سلامت، ارتباط سلامت با بخش سياست خارجي و ديگر بخش ها، تاثير پرداختن به تلاش هاي ديپلماسي سلامت در دست يابي به اولويت هاي استراتژيك سلامت عمومي مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دكتر تكيان، معاون فني اداره كل امور بين الملل وزارت بهداشت و دكتر پزشكيان، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت داشتند .

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در این اجلاس گفت: امروزه دولت ها در نوشتن بيانيه هاي سياست خارجي، موضوع سلامت را در تصميم گيريهاي سياست خارجي پر رنگ تر کرده اند.

وی به همكاري گروه پنج اشاره كرد و گفت: اين گروه مركب از ايران، افغانستان، پاكستان، عراق و سازمان جهاني بهداشت است كه به ابتكار جمهوري اسلامي ايران تشكيل شده است. گروه پنج، نمونه بسيار خوب از ديپلماسي سلامت براي گسترش همكاري در بين كشورها مي باشد.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي همچنان به سازمان همكاري اقتصادي (اكو) اشاره كرد و افزود: اين سازمان با همكاري ايران، افغانستان و پاكستان عضو دفتر منطقه اي مديترانه شرقي و ۷ كشور عضو دفتر منطقه اي يورو با شعار اتحاد براي سلامت تشكيل شده است كه اين نيز مثال ديگر در زمينه ديپلماسي سلامت مي باشد.

وي به شيوع گسترده بيماري هاي عفوني نظير ابولا، آنفلونزا در جامعه جهاني اشاره كرد و گفت: فقر، بي عدالتي و عوامل موثر بر سلامت مي تواند باعث افزايش بيماري و مرگ و مير شود كه كنترل اين معضلات نيازمند همكاري جهاني مي باشد.

دکتر پزشکیان برگزاري چنين دوره هايي را براي سياستگذاران سلامت براي پرداختن به پيچيدگي هاي سلامت در دوران اخير و گسترش همكاري هاي بين المللي مفيد بر شمرد و اظهار امیدواری کرد كه چنين دوره هايي در كشور هاي عضو نیز برگزار شود

گفتنی است: از سال ۲۰۱۲، سازمان جهاني بهداشت، سه اجلاس در زمينه سياستهاي جهاني سلامت، ديپلماسي براي تسهيل تبادل اطلاعات و تجربيات و ارتباط سلامت و سياست خارجي در منطقه مديترانه شرقي را برگزار کرده است و بيش از ۱۰۰ مقام بلند پايه از وزارت خانه هاي بهداشت، امور خارجه و نمايندگان مجلس در این سه اجلاس شرکت کرده اند.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *