بازدید این صفحه: 509

هدف از برگزاری همایش نقد دولت در حوزه سلامت برای ارتقا سلامت مردم

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (2)

رئيس موسسه ملي تحقيقات سلامت:

  هدف از برگزاری همایش نقد دولت در حوزه سلامت اتخاذ راهکارهایی برای ارتقا سلامت مردم است

 

رئيس موسسه ملي تحقيقات سلامت با بيان اينكه هر نقد بايد به يك نتيجه مشخص برسد؛ اظهار داشت: اميدواريم در پایان همایش به راهكارهايي براي بهبودي سلامت مردم برسيم.

به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وب‌دا)؛ دكترسید رضا مجدزاده در همايش ملي نقد عملكرد دولت يازدهم در حوزه سلامت ، گفت: تمام بخش‌ها و نظرات در پايان اين همايش جمع بندي، مستند و منتشر می شود تا برای بهبود و ارتقای سلامت جامعه در اختيار وزير بهداشت و شوراي سياستگذاري سلامت قرار گيرد و توشه راهي براي آینده اين دولت و دولت هاي بعدي باشد.

وي با بیان این که اين همايش در دو قسمت ارائه مقالات و پنل برگزار مي‌شود ادامه داد: وقتي صحبت از دانش مي كنيم بايد توجه داشته باشيم كه محل تجميع دانش و خصوصيت جمع پذيري آن در دانشگاه است و اگر مجموعه ها كنار هم قرار گيرند يك مجموعه دانشي ارزشمند پديد مي‌آيد.

دكتر مجدزاده با تاكيد بر اينكه از ميان ۱۷۰ مقاله رسيده به دبیرخانه همایش ۷۰ مقاله برگزيده شده‌اند، افزود: مهمتر از مقالات برگزيده شده اين بود كه در مدت زمان اندك اجراي طرح تحول نظام سلامت يك ذخيره دانشي مناسب در اختيار ما قرار گرفت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نام گذاري امسال با عنوان «دولت و ملت؛همدلي و همزباني» اظهار داشت: براي رسيدن به هم دلي و همزباني لازم است كه ابتدا با هم، هم صحبت باشيم و اميدواريم در اين همايش تعامل مثبت و سازنده اي كه سرمايه اجتماعي در حوزه سلامت محسوب می شود، افزايش يابد.

رئيس موسسه ملي تحقيقات سلامت گفت: اين نخستين بار است كه يك دستگاه اجرايي به نقد عملكرد خود مي پردازد و اميدواريم كه اين نقد مبنايي باشد تا بتوانيم شاهد گفتمان دوطرفه نه فقط در حوزه بهداشت و درمان بلكه در كل عرصه ها در كشور باشيم.

دكتر مجدزاده جزئيات برگزاري پنل‌هاي اين همايش را اينگونه مطرح كرد: در هر پنل يك فرد به عنوان رئيس جلسه حضور دارد كه عمدتاً خارج از وزارت بهداشت است و به كل موضوعات آن پنل اشراف دارد و در پايان پنل نيز تمامي بخش ها را به سمت راهكارها هدايت مي‌كند. افراد منتقد نيز در جلسات پنل حضور دارند

وی افزود: وزير بهداشت با گشاده دستي و روي باز به صورت منظم به فهرست منتقدين توجه داشتند و تاكيد کردند افرادي دعوت شوند كه در مجامع مختلف به نقد سلامت مي پردازند.

به گفته رئيس موسسه ملي تحقيقات سلامت در هر پنل يك فرد نيز مسئول ارائه گزارش عملكرد آن حوزه است كه موضوع شفافيت و پاسخگويي مورد توجه است و بيان مي‌دارد كه وقتي از حدود ۲ سال پيش فعاليت خود را شروع كرديم مشكلات اسناد بالا دستي چه بودند و چه دستاوردها و راهكارهايي در آن حوزه وجود داشت و در انتها راه به سوي آينده چگونه خواهد بود.

وي تاكيد كرد: اصولاً نقد جدا كردن سره از ناسره است و در اين باره بايد به چند نكته اشاره كنيم به گونه اي كه سعي شود به دليل كم بودن زمان صحبت هاي مربوط به آن جلسه گفته شود، از مسائلي كه جنبه فردي يا اختصاصي دارد پرهيز شود و بيشتر به جنبه هاي عمومي كه به صلاح كشور است توجه شود.

دکتر مجدزاده با تاکید بر این که ما آمده ايم كه چالش ها را بشناسيم تا راهكارهاي مناسب را پيدا كنيم ، خاطرنشان کرد: يك چالش باید به گونه ای طرح شود که همراه با استدلال و شواهد باشد و به صورت واضح و روشن بيان شود.

وي در پايان يادآور شد: اميدوارم اين همايش ما را به سمتي ببرد تا مردم از آن بهره ببرند و سلامت مردم به عنوان يكي از مهم ترين اهداف ما در يك فضاي تعاملي و سازنده حاصل شود.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *