بازدید این صفحه: 650

نظارت، مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي (1)

وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی:

  گام چهارم برنامه تحول سلامت، تحول در آموزش پزشکی است( نظارت، مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت)

 

دکتر هاشمی با تاکید بر این که امسال برنامه های آموزشی بسیار جدی است،خاطرنشان کرد: بیمارستان های آموزشی ما در کشور باید سرآمد باشند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در مراسم اختتامیه اجلاس روسا و معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن بیان این مطلب از روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا برنامه های جدید حوزه آموزشی را جدی بگیرند.

وزیر بهداشت با بیان این که گام چهارم برنامه تحول نظام سلامت، تحول در حوزه آموزش پزشکی است، گفت: بخشی از تحولات این حوزه در ستاد وزارت خانه که مغز متفکر سیستم است اتفاق می افتد و بخشی از آن را نیز دانشگاه های علوم پزشکی پیش خواهند برد.

 

در جذب اعضای هیات علمی به نفع مردم عمل کنید

وزیر بهداشت درخصوص جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها گفت: تا زیرساخت ها درست نشود نمی توانیم به این موضوع توجه کنیم.

وی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در جذب اعضای هیات علمی باید برخی از ملاحظات را کنار بگذارید و به نفع مردم و کشور عمل کنید.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که معاونت های مختلف این وزارت خانه برنامه های جدید خود در سال ۹۴ را تدوین و جمع بندی کرده اند، اظهار امیدواری کرد که با جمع بندی برنامه های معاونت طب سنتی نیز شاهد ساماندهی حوزه طب سنتی باشیم به نحوی که قبل از پایان این دوره بتوانیم کلینیک های طب سنتی و نیز عطاری خوب و مدرن و داروخانه های طب سنتی را به مردم معرفی کنیم.

 

نظارت، مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با بیان این که عمده ترین کار ما در سال جدید نظارت است، اظهار امیدواری کرد: این کار با همکاری سازمان های نظارتی و نیز دانشگاه های علوم پزشکی به خوبی انجام شود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: وقت گذاشتن در گروه های آموزشی در تبیین سیاست ها و برنامه های جدید وزارت بهداشت به خصوص چگونگی برنامه تحول نظام سلامت مهم است، چرا که بسیاری از همکاران ما اطلاعات ناقصی از برنامه ها دارند و تحت تاثیر شایعات قرار گرفته اند و مواضعشان برخاسته از دانسته هایی که باید از طریق شما به آن ها منتقل شود، نیست.

وزیر بهداشت گفت: موضوع سند آمایش سرزمینی را به عنوان یک فرصت تلقی کنید.

دکتر هاشمی با اشاره به این که مشکلات زیادی در حوزه آموزشی داریم، گفت: امیدواریم این مشکلات به تدریج مرتفع شود.

وزیر بهداشت در تشریح این مشکلات گفت: تا کی باید یک عضو هیات علمی تا پایان خدمت در بندرعباس خدمت کند و نتواند به شهر های دیگر منتقل شود درحالیکه می توان مراکز و قطب های دانشگاهی را برای ارائه خدمات به این اساتید اختصاصی داد و حداقل یک سوم از خدمت خود را به مرکز استان های دیگر بیایند.

دکتر هاشمی گفت: شاید برای ارتقای اساتید، مسیرهای خوبی را انتخاب نکرده ایم و باید در این زمینه علاوه بر ارتقای حرفه ای اساتید به وضعیت معیشت آن ها نیز توجه شود.

 

امسال برنامه های آموزشی بسیار جدی است

دکتر هاشمی با تاکید مجدد بر این که امسال برنامه های آموزشی بسیار جدی است ،خاطرنشان کرد: بیمارستان های آموزشی ما در کشور باید سرآمد باشند.

دکتر هاشمی با تاکید مجدد بر این که امسال برنامه های آموزشی بسیار جدی است، تاکید کرد: یکی از مهم ترین اولویت های امسال وزارت بهداشت، آموزش است.

وزیر بهداشت از معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی خواست به طور جدی در اجرای این برنامه ها وقت بگذارند.

وزیر بهداشت یادآور شد: باید از فرصت ایجاد شده برای اجرای برنامه های آموزشی و تغییرات جدی و جراحی هایی که باید در حوزه آموزش پزشکی صورت گیرد، استفاده کنیم و فرصت ها را از دست ندهیم.

 

قدردانی از مسئولین برگزاری آزمون دستیاری

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری آزمون دستیاری اشاره کرد و گفت: دو سالی است که این آزمون بدون کمترین نقص و اشکال برگزار می شود و از تلاش همه افراد دست اندرکار در برگزاری این آزمون تشکر می کنم.

وزیر بهداشت همچنین موضوع بومی گزینی در دانشگاه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی که در تامین نیروی انسانی مشکل دارند می توانند ظرفیت ها را افزایش دهند و ۵۰ درصد ظرفیت های خود را برای نیروهای بومی اختصاص دهند.

دکتر هاشمی در پایان از معاونین آموزشی دانشگاه ها خواست موضوع طرح نیروی انسانی را در کشور حل کنند و گفت: نمی توانیم فرزندان این کشور را برای گذراندن طرح به اجبار به مناطق مختلف بفرستیم و باید در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *