بازدید این صفحه: 343

افزایش بهداشت دهان و دندان ورزشکاران با راه کارهایی جدید

کم بودن سلامت دهان و دندان در ورزشکاران باعث کاهش کارایی آن‌ها می‌شود. راه‌هایی برای افزایش بهداشت دهان و دندان وجود دارد.

به گفته متخصصان سلامت و ورزش، بهداشت و سلامت دهان و دندان در ورزشکاران بهبودی نداشته است و این مشکلات باید درمان شوند. نتایج مطالعات در این زمینه در مجله انگلیسی پزشکی ورزش منتشر شده است.

محققان اعلام کرده‌اند که مسواک زدن به صورت دقیق‌تر و استفاده از نخ دندان می‌تواند مفید باشد.

موسسه دهان و دندان UCL و موسسه ورزش و سلامت کنفرانسی برگزار کردند و درباره اینکه ورزشکاران چگونه می‌توانند سلامت دهان و دندان را افزایش دهند بحث کردند.

پیش از این مطالعات نشان داده بود که ۱۸ درصد ورزشکاران معتقدند کمبود سلامت دهان و دندان بر کارایی آن‌ها تاثیر منفی دارد و ۴۶ درصد آن‌ها اعلام کردند که در سال گذشته به دندانپزشک مراجعه نکرده‌اند.

یکی از محققان می‌گوید سلامت دهان و دندان می‌تواند یک برگ برنده برای ورزشکاران باشد زیرا این مسئله بر کارایی آن‌ها تاثیرگذار است. ورزشکاران حرفه‌ای و تیم‌های آن‌ها زمان و هزینه زیادی صرف می‌کنند تا کارایی را افزایش دهند تفاوت‌های کوچک می‌تواند در موفقیت ورزشکاران حرفه‌ای تاثیرگذار باشد. راه‌های ساده مانند تکنیک‌های بهتر برای مسواک زدن یا استفاده از خمیردندان‌هایی که حاوی فلوراید بیشتر هستند می‌تواند از دندان درد و مشکلات ناشی از آن مانند بی‌خوابی بکاهد. برنامه غذایی و تمرین‌های شدید ورزشکاران ممکن است باعث افزایش مشکلات دهان و دندان شود کم شدن آب بدن به هنگام ورزش نیز از ترشح بزاق می‌کاهد که در نهایت آسیب بیشتری به دندان‌ها می‌رساند. از آنجایی که ورزشکاران به کربوهیدرات بیشتری احتیاج دارند غالبا از قند، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و غیره بیشتر استفاده می‌کنند. ما نمی‌خواهیم بگوییم که ورزشکاران از این مواد استفاده نکنند بلکه آن‌ها باید از این خطرات آگاه باشند. بهتر است برای تامین آب بدن از خود آب یا نوشیدنی‌های هیپوتونیک استفاده کنید. برای شست و شوی دهان از دهان‌شو یا خمیردندان با فلوراید بالا استفاده کنید.

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *