بازدید این صفحه: 513

بهترین راهکار برای کنترل مصرف دارو و هزینه های دارویی اجرای سامانه نسخ الکترونیک است

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در جهرم :

  بهترین راهکار برای کنترل مصرف دارو و هزینه های دارویی اجرای سامانه نسخ الکترونیک است

 

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در جهرم گفت: بهترین راهکار برای کنترل مصرف دارو و هزینه های دارویی اجرای سامانه نسخ الکترونیک است.

  به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر رسول دینارونددر حاشیه بازدید از عملیاتی شدن طرح نسخ الکترونیک برای اولین بار در در جهرم در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با گسترش خدمات رسانی وزارت بهداشت، حمایت از بیماران و کاهش هزینه های پرداختی بیماران در بخش بستری، طرح تحول نظام سلامت ابعاد مختلفی دارد که یکی از این موارد کنترل مصرف دارو و هزینه های دارویی است که بهترین راهکار برای این هدف مهم سامانه نسخ الکترونیک است البته کار بسیار سنگینی می باشد که زمانبر و هزینه بر هست.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت پایلوت از نیمه دوم سال ۹۳ در چند شهر کشور آغاز شده و هدف از سفر به این شهرستان نیز بازدید از مراحل عملیاتی شدن این طرح است .

وی با بیان اینکه جهرم در میان شهرهایی که این طرح اجرایی شده پیشرفت خوبی داشته است گفت: سعی داریم پس از رایزنی با بیمه ها، برنامه نسخه الکترونیک را توسط وزیر بهداشت به صورت کشوری در این شهرستان عملیاتی و نهایی کنیم .

 

دکتر دیناروند ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه علوم پزشکی جهرم در تسریع اجرای این طرح ، به مزیت های اجرای طرح نسخ الکترونیک اشاره و اظهار کرد: بزرگترین مزیت و منفعت این طرح این است که خطاهای پزشکی به حداقل می رسد همچنین یک پزشک می تواند نسخ خود را مدیریت کند و در این مسیر سرعت کارها و بررسی ها سریعتر و کسورات به حداقل می رسد.

وی افزود: در اجرای این طرح هزینه ها صرفه جویی شده و سرعت کار بالا می برد و در نهایت اطلاعات جامعی در کشور از مسیر درمان و دارو به وجود می آید.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت یادآور شد: در مسیر عملیاتی شدن نهایی مشکلاتی داریم و پیگیر هستیم تا با همکاری وزارت رفاه مشکلات را رفع نماییم زیرا در این مسیر عملا نسخ الکترونیک جایگزین دفترچه های بیمه می شود.

گفتنی است در این سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم بازدید کرد و ضمن ابراز خرسندی از اختراعات و پتانسیل جهرم در زمینه های مختلف، قول هرگونه همکاری وزارت بهداشت با این مخترعین را اعلام کرد.

در ادامه دکتر دیناروند ضمن بازدید از اتاق عملیات شهید مطهرنیا در دانشگاه علوم پزشکی جهرم، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت این دانشگاه اجرای اتاق عملیات بوده و این اتاق می تواند پیگیری دقیق برنامه های دانشگاه در مسیر زیرساخت های توسعه را هدف گذاری کرد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *