بازدید این صفحه: 484

توجه دولت و مجلس به نظام سلامت موجب رضایت مردم شده است

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در فسا:

  توجه دولت و مجلس به نظام سلامت موجب رضایت مردم شده است

 

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش سلامت جزو اولویتها در همه دنیا است گفت : همه باید برای پیشگیری و درمان تلاش کنیم .

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا ودارو در نشست شورای اداری شهرستان فسا ، بیان داشت: برای پیش گیری باید دستگاههای نظارتی را تقویت کنیم تا بتوانیم در اینده ای که دور نیست هزینه های سلامت را کمتر کنیم و کاری نکنیم که خدای نکرده پشیمان شویم.

دکتر رسول دیناروند افزود: وزارت بهداشت با همه وجود برای توسعه سلامت این شهرستان و سایر شهرهای کشور تلاش می کند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: خوشحالیم که وزارت بهداشت توانسته به یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری که نظام سلامت ما باید به جایی برسد که مردم به جز درد و رنج بیمارداری دغدغه ی دیگری نداشته باشند برسد که با لطف خدا بخش زیادی از این راه طی شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با گذشت ۱۸ ماه از عمر دولت ما موفق شدیم که هزینه های پرداختی مردم را در بخش بستری کاهش دهیم و البته برای اجرای طرح تحول نظام سلامت باید خیلی بیشتر کارکنیم تا تحول ایجاد شود .

وی گفت: میانگین پرداختی مردم در سال ۹۲ و قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۳۷درصد بود که این درصد در حال حاضر به ۶ درصد در بیمارستانهای دولتی رسیده است که فاصله بسیار زیادی است.

دکتر دیناروند بیان کرد: هزینه بسیار زیادی را دولت خودش پذیرفته و بخش زیادی از رضایتمندی مردم از حوزه سلامت از همین تلاشها است.

وی گفت: ما داریم از این فرصت تاریخی استفاده می کنیم باتوجه به موفقیتهای موجود ماهنوز با وضعیت ایده ال خیلی فاصله داریم و یقینا رضایتمندی مردم وابسته است به توجهی که نظام ، دولت و مجلس به حوزه سلامت کرده است.

دکتردیناروند افزود: در سفرهای استانی و در همین سفر متوجه رضایتمندی مردم از دست اندرکاران سلامت و قدر شناسی مردم شدیم و دولت مصمم است که حوزه هایی که در آن موفق بوده است را حمایت کند و سیاست ما در سال جاری ادامه تلاش های قبلی است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش سلامت جزو اولویت ها در همه دنیا است، عنوان کرد: همه باید برای پیشگیری و درمان تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین دکتر طهماسبی امام جمعه شهرستان فسا نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی و بی بدیل مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و با بیان اینکه بحمدالله وزیر بهداشت عملکرد بسیار مثبت و ارزشمندی در خدمت به مردم ارائه نموده است بر پیگیری پوشش گسترده تر خدمات بیمه ای مردم و تمرکز مدیریت موضوع بیمه در سطح کشور برای ایجاد وحدت رویه و بهره مندی واقعی مردم از خدمات بیمه ای توسط مسوولین وزرات بهداشت تاکید کرد.

براساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز گفت: وزارت بهداشت توانست دسترسی آسانتر مردم به داروهای حیاتی و مورد نیاز را در دوران تحریم ها و بحران دارو با برنامه ریزی و سیاستگذاری فراهم آورد.

دكتر عليرضا عسكري اظهار داشت: بحران دارو در کشور ما بعد از دوران تحریم بحران بزرگی بود که تغییرات زیادی را رقم زد که به دست با کفایت وزیر محترم بهداشت و معاونین ایشان و سیاستگذاری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه “ما می توانیم” بحمدالله امروز شاهد دسترسی آسانتر مردم به داروهای حیاتی و مورد نیاز می باشیم.

وی افزود: رشد و توسعه اي كه به همت تيم مديريتي اين دانشگاه انجام شده است باعث توسعه شهرستان شده و خواهد شد ولی با نقاط آرمانی فاصله زیادی داریم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: ما به ساختمان ها به عنوان نماد فیزیکی نگاه مي كنيم ، اما آنچه مهم است توانمندي نيروها است.

وی ادامه داد: اقداماتی كه در حوزه پژوهش و بررسی کیفی غذا انجام داديم خيلي ها در کشور انجام ندادند و ما اعلام آمادگي كرديم كه در صورت نیاز در سطح کشور نیز همكاري خواهیم کرد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: ما مطمئن هستيم كه سازمان به ما كمك مي كند كه نواقصمان را پوشش دهيم و این باعث برکات فوق العاده ای در شرق فارس خواهد شد .

گفتنی است شورای اداری شهرستان فسا با حضور رییس سازمان غذا و دارو ، نماینده مردم شهرستان در مجلس، امام جمعه، فرماندار ویژه، رییس و اعضای شورای شهر، مسئولین ادارات، هیات رییسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی فسا در معاونت غذاو داروی این دانشگاه برگزار شد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *