بازدید این صفحه: 572

تدوین روند خودارزیابی بیمارستان های آموزشی تا پایان شهریور ماه سال جاری

معاون آموزشی تاکید کرد:

  تدوین روند خودارزیابی بیمارستان های آموزشی تا پایان شهریور ماه سال جاری

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای از روسا و معاونین دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست روند خودارزیابی بیمارستان های آموزشی را با برنامه ریزی منظم تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام رسانند .

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دكتر باقر لاريجاني معاون آموزشي و دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي در گفتگویی با اشاره به نقش بيمارستان هاي آموزشي در ارتقاي آموزش‌هاي باليني اظهار داشت: در كشورهاي مختلف به منظور رصد فعاليت هاي بيمارستان هاي آموزشي و ارزيابي عملكرد اين نهادها، ساز و كارهاي گوناگوني انديشيده شده است كه هركدام با الگوهاي مختلف سعي در ارزيابي و ارتقاي استانداردهاي آموزشي و كيفيت خدمات دارند.

وی با بیان اینکه يكي از مهمترين اين الگوها نظام اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشی است گفت: به دنبال اجراي برنامه اعتباربخشي درماني بيمارستان ها و از سوي ديگر با توجه به ملاحظات آموزشي قابل توجه در بيمارستان ها در كنار فعاليتهاي درماني، دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي در حوزه معاونت آموزشي تدوين و در جلسات شماره ۲۲۰ و ۲۴۶ شورای گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي كشورمصوب شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: استانداردهاي اعتباربخشي درماني به عنوان پايه اعتباربخشي لحاظ شده و استانداردهای ابلاغی از سوی معاونت آموزشی بیان کننده شرایط لازم جهت ورود و يا ادامه فعاليت آموزشي بیمارستان ها می باشد.

دکتر باقر لاریجانی اظهار داشت: انتظار این است که الزامات اجرایی سازی این دستورالعمل باتوجه به شرایط بومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشخص و خودارزیابی بیمارستان های آموزشی به عنوان گام نخست برنامه در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور صورت پذیرد.

دکتر باقر لاریجانی با بیان اینکه الگوي ارزيابي بيروني برنامه پياده‌سازي اعتباربخشي آموزشي به زودی ابلاغ خواهد شد؛ ابراز امیدواری کرد که اجرای این برنامه گامی در راستای ارتقاء آموزش بالینی کشور باشد.

گفتنی است: دستورالعمل اعتباربخشي آموزشي بيمارستانهاي آموزشي طی نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *