بازدید این صفحه: 619

ورود خیرین برای ساخت مراکز انتقال خون ضروری است

قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی اهدا کنندگان خون:

  تقویت زیر ساخت‌های فیزیکی سازمان انتقال خون، یکی از دغدغه‌های جدی وزارت بهداشت است( ورود خیرین برای ساخت مراکز انتقال خون ضروری است)

 

قائم مقام وزیر بهداشت، در امور مشارکت های مردمی سمن ها و خیریه های سلامت با تاکید بر کمبود مراکز و پایگاه های انتقال خون گفت: ورود خیرین برای ساخت مراکز انتقال خون ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ به نقل از ایرنا، سیدمحمد هادی ایازی امروز در مراسم روز جهانی اهدا کنندگان خون که در سازمان انتقال خون استان تهران برگزار شد، با اشاره به کارکرد سازمان انتقال خون افزود: این نهاد سازمانی اجتماعی است و اگر مردم مراجعه ای به آن نداشته باشند، کارکرد اصلی خود را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه اهدای خون، حیاتی دوباره به نیازمندان است، تصریح کرد: فرهنگ اهدای خون به خوبی در کشور شکل گرفته است.

دکتر ایازی با تاکید بر اینکه سازمان انتقال خون ارتباط خوبی با بدنه جامعه دارد، گفت: اما همچنان نیازمند ارتباط گسترده ای با مردم است.

قائم مقام وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ضرورت دارد اهداکنندگان مستمر خون در کشور افزایش یابند، گفت: مراجعه گروه های سازماندهی شده مانند دانشجویان و کارمندان برای اهدای خون بسیار مناسب است.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی سازمان انتقال خون افزود: احداث مراکز جدید انتقال خون نیازمند مشارکت وزارت بهداشت و دولت است.

دکتر ایازی با بیان اینکه علیرغم حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در امر بهداشت وسلامت همچنان با محدودیت های زیادی مواجه هستیم، گفت: اکنون اعتبارات عمرانی وزارت بهداشت سالانه یکهزار میلیارد ریال است که با این میزان ۴۰ سال زمان نیاز داریم تا نیاز کشور به تخت های بیمارستانی را رفع کنیم.

وی راه برون رفت از مشکلات سازمان انتقال خون را مشارکت خیرین عنوان کرد و گفت: ورود خیرین بمنظور ساخت پایگاه ها و مراکز انتقال خون و توسعه تجهیزات این حوزه ضروری است.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین انجام کار فرهنگی را بمنظور هدایت خیرین در این امر ضروری اعلام کرد.

گفتنی است، در این مراسم حسین هدایتی با اهدای مبلغ یک میلیارد تومان برای احداث مراکز انتقال خون در تهران به عنوان مسئول مجمع خیرین انتقال خون منصوب شد.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *