بازدید این صفحه: 395

ضرورت وجود اوقات فراغت مشترک برای زوجین

ضرورت وجود اوقات فراغت مشترک برای زوجین

روابط  شما با همسرتان درست مانند کودکی که در حال تربیت او هستید، به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد.بعداز به دنيا آمدن نوزادتان، باید چند ساعت از وقتتان را صرف همسرتان کرده و در مورد تمام مسائل (نه فقط بچه ها) با یکدیگر گفت گو کنید.

حتی می توانید کودکان را به یکی از آشنایان خود بسپارید و با همسرتان به میهمانی یا سینما بروید و یا چند ساعتی را با یکدیگر در خانه تنها بمانید و وقت خود را در مواردی که مایلید، صرف کنید.

هرگز مپنداريد كه این کار خودخواهانهاست و بی توجهی به بچه ها محسوب مي شود بلکه برای انجام بهتر وظایف پدری یا مادری ضرورت دارد.

والدینی که برای خودشان وقت صرف می کنند، بهتر می توانند رویه یکسانی را در مورد تربیت بچه ها در پیش بگیرند. به علاوه، موفقیت پدر و مادر در تربیت فرزند وابسته به اتحاد و همبستگی آنان است.

بدین ترتیب، خط قرمزها را با مشورت همسرتان تعیین خواهید کرد و مسائلی مانند خواباندن کودک تبدیل به وظیفه ای مشترک می شود. وقتی فشار کار بر دوش یکی از والدین باشد، زمينه نارضایتی و دلخوری وی نيز فراهم می شود، علاوه بر این رویه پدر و مادر در قبال کودکان یکسان نخواهد بود و سرانجام خیلی از مسائل وخيم ميشود.

به تعريفي ديگر، باید هم نقش مادر-پدری و هم نقش همسری را بخوبی ایفا كنيد البته این امر هرگز کار آسانی نخواهد بود، ولی به این طریق می توانید مانع بروز بسیاری از دردسرهای آینده شده و آرامش و دوام خانواده را تضمین نمایید.

تفریح خانوادگی

همراه خانواده به پیک نیک یا مسافرت بروید، همگی با هم بازی کنید و کارهای ناتمام و نگرانی ها را به فراموشی بسپارید. مثلا، اگر ملافه ها دو روز دیرتر شسته شوند، اتفاق مهمي نمی افتد.

مهم این است که اعضای خانواده از زندگی لذت ببرند و در کنار هم شاد باشند. هرگز این را فراموش نکنید که باید از وجود كودكانتان لذت ببرید.

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *