بازدید این صفحه: 362

اگر ایدز دارید…

اگر ایدز دارید…

۱- دور غذاهایی که باعث کاهش قدرت سیستم دفاعی بدن تان می شوند و احتمال آلودگی در آنها بالاست، خط بکشید؛ مخصوصا انواع خوراکی های چرب، شور، تند، کنسروی، سرخ کرده، شیرین، تخم مرغ، جگر خام و کباب هایی که از سلامت گوشت آنها مطمئن نیستید.
۲-  میوه و سبزی تازه و لبنیات را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید تا ویتامین های لازم برای افزایش قدرت سیستم دفاعی بدنتان را دريافت كنید. زیاد آب بنوشید و حتما شیر، ماست، سیر خام، هویج، برنج، تخمه کدو حلوایی، غلات سبوس دار، حبوبات و مغز تخمه آفتابگردان خام را هم در برنامه غذایی شان داشته باشند.
۳-  در انجمن های مخصوص بیماران مبتلا به ایدز شرکت کنید تا با کمک مشاوران و اعضای این انجمن ها یاد بگیرید چطور می توان با مشکلات مربوط به این بیماری کنار آمد و در عین حال کیفیت زندگی را افزایش داد.
۴-  برقراري رابطه زناشويي با فرد مبتلا به ايدز، ممنوع نيست اما چگونگي برقراري اين رابطه به آموزش هايي نياز دارد که به وسيله مشاوران کلينيک هاي مشاوره رفتار جنسي به زوج ها داده مي شود بنابراين بايد به اين کلينيک ها مراجعه کنند.اگر متاهل هستید، حتما با نظر مشاوران کلینیک ها و انجمن های مختلف، راه برقراری رابطه زناشویی بدون خطر را یاد بگیرید. در موارد زیادی، استفاده از کاندوم های زنانه و مردانه، به صورت همزمان و قبل از برقراری رابطه زناشویی، می تواند به حفظ زندگی زناشویی و پیشگیری از انتقال این بیماری به همسرتان جلوگیری کند.
۵- اگر در خانه یا محل کار دچار بریدگی، زخم یا خونریزی در سطح پوستتان شدید، اجازه ندهید افرادی که خراشی روی دست یا پوست بدنشان وجود دارد، به نواحی خون آلود شما دست بزنند. علاوه بر این باید به کارکنان مراکز درمانی اطلاع بدهید که اچ آی وی مثبت هستید.
۶- هنگام مراجعه به دندان پزشک، پیش از انجام عمل های جراحی یا هنگام مراجعه به کلینیک های مختلف برای دریافت خدمات درمانی، حتما کادر درمانی را در جریان بیماری خود قرار دهید.
۷-  اگر در مورد بیماری خود آگاهی کامل داشته باشید و راه های انتقال بیماری تان را هم بدانید، ضرورتی ندارد که همکاران، همکلاسی ها یا تمام اطرافیانتان را از بیماری خود آگاه کنید.
۸-  وزن خود را کنترل کنید زیرا افزایش وزن باعث افت سیستم ایمنی می شود.
۹-  از سلامت آبی که می نوشید، اطمینان پیدا کنید چون آب آلوده، به راحتی می تواند باعث کاهش قدرت سیستم دفاعی بدنتان شود.
۱۰-  نیازی نیست فرزندان زیر ۱۵ سال خود را در جریان بیماری تان قرار دهید چون ممکن است بچه ها با بازگو کردن این موضوع در مدرسه، باعث به دردسر افتادن خودشان و اطرافيانشان بشوند.
۱۱- خواب خوب و کافي مي تواند به حفظ قدرت سيستم دفاعي بدن کمک کند پس طوري برنامه ريزي کنید كه حتما ۸- ۷ ساعت خواب شبانه و ترجیحا حدود نيم ساعت خواب نيمروزي داشته باشید. خستگي، از مهم ترين عوامل افت کارکرد سيستم ايمني است.
۱۲-  حداقل روزي ۲۰ دقيقه ورزش کنید. پياده روي با شدت متوسط، ورزش های ايروبيک، طناب زدن، دوچرخه سواري در مسيرهاي  بدون شيب، پينگ پنگ و بدمينتون بهترین گزینه های ورزشی برای شما محسوب می شوند.
۱۳-  دور انواع دخانیات و مشروبات الکلی را خط بکشید و از کاهش وزن ناگهانی و شدید پرهیز کنید.
۱۴-  اگر پزشک، پرستار يا پيراپزشک هستيد و به ايدز مبتلا شده ايد، بايد در برخورد با بيماران بسيار محتاط باشيد و اگر در جريان يک عمل جراحي، انجام بخيه يا پانسمان دستتان را بريديد و خونتان با خون بيمار تماس پيدا کرد، حتما کادر درماني را براي انجام اقدام هاي سريع و اوليه براي پيشگيري از ابتلاي بيمار به ايدز، در جريان بگذاريد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *