بازدید این صفحه: 319

اگر یکی از نزدیکانتان ایدز دارد…

اگر یکی از نزدیکانتان ایدز دارد… 

۱- همیشه یادتان باشد که افراد مبتلا به ایدز نیز مانند همه افراد جامعه، حق زندگی دارند و اگر شیوه درستی را برای ادامه زندگی خود در پیش بگیرند، می توانند سال ها بدون مشکل زندگی کنند.
۲- حمایت عاطفی، روانی و اجتماعی از افراد مبتلا به ایدز در ارتقای کیفیت زندگی آنها نقش اساسی دارد پس این حمایت را از آنها دریغ نکنید.
۳-  فراموش نکنید که ایدز از راه عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی منتقل نمی شود. اگر یکی از اعضای خانواده تان مبتلا به این بیماری است، بدانید که زندگی در کنار آنها، غذا خوردن و همنشینی با آنها هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.
۴-  از افراد مبتلا به ایدز بخواهید در کلاس های ورزشی یا هنری گروهی شرکت کنند و از جامعه فاصله نگیرند. این کار به تقویت روحیه آنها و حفظ قدرت ایمنی شان کمک می کند.
۵-  اگر فرزندتان به ایدز مبتلا شده، حتما مسوولان مدرسه (و نه همکلاسی هایاو)را در جریان بگذارید.
۶-  هرگز افراد مبتلا به ایدز را به خاطر بیماری شان سرزنش نکنید یا آنها را مدام با بازگو کردن اخبار مربوط به عوارض یا مرگ ومیر ناشی از این بیماری نترسانید. اگر يکي از اعضاي خانواده تان به خاطر شغلي که دارد ( پزشکي، پرستاري و...)، به ايدز مبتلا شده است، با حمايت هایتان، او را متوجه کنيد که از اينکه او در راه خدمت رساني به مردم جامعه اش دچار اين بيماري شده، اصلا ناراحت نيستيد و تلاش تان را خواهید کرد تا با حمايت هايتان، او را براي داشتن زندگي سالم همراهي کنيد.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *