بازدید این صفحه: 342

استفاده از شیر خشک برای نوزاد

استفاده از شیر خشک برای نوزاد

اگر در غذا خوردن  نوزاد با شیشه شیر، مجرای شیشه بیشتر از حد بزرگ باشد، محتویات آن بیش از مقدار لازم به دهان نوزاد سرازیر می شود و اگر سوارخ شیشه شیر خیلی کوچک باشد، دچار خستگی، خوردن  بیش از حد هوا و در نهایت موجب دل درد و ناراحتی نوزاد خواهد شد . همانند شیردهی با پستان، نوک پستانک را در گوشه لب شیرخوار قرار دهید یا با نوک انگشت به آرامی به گوشه لب او بزنید تا سرش را به سمت شیشه برگرداند و پس از پیدا کردن آن مکیدن را شروع کند. شیشه شیر را باید به گونه ای نگه دارید که قسمت نوک پستانک به طور کامل پر از شیر باشد تا هوا از راه آن وارد دهان کودک نشود.

اگر چه حین شیردهی با شیشه، به طور دقیق از مقدار شیر مورد نیاز شیرخوار آگاهی دارید اما همیشه کمی بیشتر از مقدار توصیه شده، شیر خشک آماده کنید تا اگر بچه باز هم گرسنه بود، سیر شود. اگر شیرخوار تمام محتویات شیشه را تا آخر می خورد، شاید هنوز سیر نشده است و باید باز هم شیر درست کنید.

به یاد داشته باشید، هیچ گاه شیر خشک را غلیظ تر از میزان توصیه شده به او ندهید زیرا این کار نه تنها تغذیه نوزاد را بهبود نمی بخشد بلکه سبب هضم دشوار و یبوست وی خواهد شد.

فراموش نکنید، شیر خشک و تغذیه با شیشه، هیچ امتیاز خاصی بر شیر مادر ندارد.اگرچه تغذیه با شیر خشک از شیردهی با سینه راحت تر است و پدر نیز می تواند در این امر مشارکت داشته باشد، اما فواید شیر مادر به اندازه ای است که جز در مواقع خاص و با تجویز پزشک، نباید شیرخوار خود را از نعمت شیر مادر محروم کنید.

منبع: جی. ا. فراست، مادر کافی، انتشارات زوار

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *