بازدید این صفحه: 782

فعالیت ٧ دانشکده طب سنتی در کشور

معاون طب سنتی وزارت بهداشت عنوان کرد:

  فعالیت ٧ دانشکده طب سنتی در کشور/ ارایه قانونمند خدمات طب سنتی به مردم ، مهمترین رویکرد معاونت طب سنتی

 

سایت مریض خونه : معاون طب سنتی گفت: رویکرد وزارت بهداشت این است که بتواند خدمات طب سنتی را ضابطه مند ، قانونمند و بدون هرگونه افراط و تفریط برای ارائه خدمات به مردم تسریع کند.

به گزارش وب دا ؛ دکترمحمود خدادوست در بازدید از سلامتکده طب سنتی و داروخانه گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان داشت : در حال حاضر در کشور هفت دانشکده طب سنتی فعال است و در  هفده دانشگاه علوم پزشکی کشور رشته طب سنتی تدریس می شود.

وی گفت : در حال حاضر در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور رشته داروسازی سنتی تدریس می شود.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاسیس ۲۰ سلامتکده طب سنتی در ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور با رویکرد حفظ تندرستی و ارتقاء سلامت مردم از جمله برنامه های وزارت بهداشت در حوزه طب سنتی است ، افزود : با راه اندازی رسمی سلامتکده  طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی فسا تعداد این مراکز در کشور به یازده مورد می رسد .

دکتر خدادوست گفت: يكي از مشكلات موجود در عرضه و ارائه خدمات طب سنتي در كشور اين  است  كه متاسفانه طب سنتي را مساوي با حجامت مي دانند در حاليكه اين باور درستي نيست.

 دكتر خدادوست بيان كرد: گياهان دارويي يا داروهاي گياهي ممكن است بدون حساب و كتاب توسط مردم استفاده شود چون آنها فكر مي كنند كه داروهاي گياهي بي خطر و بي عارضه هستند در حاليكه اين باورها غلط است .

وي ادامه داد: بسياري از داروهاي گياهي ممكن است خطر و عارضه داشته باشند و با بسياري از داروهاي شيميايي كه در طول روز استفاده مي شود تداخل و ايجاد مشكل كنند.

معاون طب سنتي وزارت بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود نقش عطاري های با تجربه و با سابقه و خوشنام را مهم عنوان كرد و گفت: اين عطاري ها پرچم نيمه برافراشته طب سنتي را بالا نگه داشته اند.

وي به مردم توصيه كرد كه در مراجعه به عطاري ها ، از درخواست داروهاي تركيبي خودداري كنند چون اين داروها، تركيبشان مشخص نيست و ممكن است ايجاد عارضه كنند.

 

لزوم بهره گیری از معارف طب سنتی برای ارتقاء سطح اخلاق حرفه ای جامعه پزشکی

دکترعلیرضا عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان داشت : در دانشگاه علوم پزشكي فسا با توجه به نقش ارزنده ای كه براي طب سنتي ايراني –اسلامي قائل هستيم از دنبال كردن اين برنامه به دنبال دو هدف هستيم.

دکترعسکری افزود : تصمیم داریم با ارائه خدمات طب سنتي براي حفظ سلامت مردم الگوی مناسب و قابل قبولی را در حوزه طب سنتی در سطح دانشگاه ايجاد كنيم و جلوي برخي از انواع ارائه خدمات كه ممكن است رويكردها و برداشت صحيحي از طب سنتي نباشد را بگيريم.

وی گفت :  رويكرد دوم اين است كه با بهره مندي از  معارف طب سنتي و اسلامي بتوانيم سطح اخلاق حرفه ای  را در جامعه پزشكي ارتقاء دهيم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *