بازدید این صفحه: 365

آمار مفقودین و کشته شدگان در طوفان و سیل جاده تهران-شمال

ساعت ۱۹ شب گذشته بود که به یکباره هوای شهر تهران تیره و تار شد نظیر آنچه سال گذشته در تهران رخ داد.

متعاقب این رخداد در تهران بارندگی شدیدی آغاز شد که در عرض چند ثانیه تبدیل به سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهر تهران و شهرستان های شمالی  از همه مهمتر ریزش کوه در منطقه امامزاده داوود تهران شد.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.

وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند. قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً ۲۰ نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

سیل در جاده چالوس،تلفات و خسارات ناشی از سیل چالوس-امار کشته شدگان سیل جاده چالوس،خسارات جانی و مالی وارده ناشی از سیل و طوفان

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شب گذشته و در پیرو حادثه شهردار منطقه نیز در محل حاضر شد.

به گفته یکی از شاهدان عینی یک لامپ روشن در این محدوده نبود و هوا بسیار تاریک و تمام جاده را گل و لای گرفته بود. ماموران تا صبح مسیر را باز کردند. مسیر از ۴ کیلومتر بالاتر از پل کن تا مسیر بیراه کشار بسته شده بود.

۲ هزار و ۵۰۰ ماشین پشت این ریزش گرفتار شده بودند و راهداری باید راه را باز می کرد. بعد از چند ساعت فعالیت یک باریکه راه باز شد و ماشین ها تک تک حرکت می کردند و تا صبح کل مسیر باز شد ولی به قدری تاریکی بود که کسی متوجه فوتی یا سقوط در دره نمی شد مردم در کوهستانی گرفتار شده بودند که یک لامپ نداشت و شرایط بسیار سخت بود.

سیل در جاده چالوس،تلفات و خسارات ناشی از سیل چالوس-امار کشته شدگان سیل جاده چالوس

ناپدید شدن دو کارگر چینی

سیل در روز گذشته خسارت مالی و جانی زیادی را به مناطق سولقان و سنگان وارد کرد و در پی این حادثه تعدادی از شهروندان، کارگران چینی ناپدید شده‌اند.

در پی بارندگی، طوفان و سیل شب گذشته در تهران خسارات مالی و جانی زیادی به اطراف تهران از جمله مناطق سنگان و سولقان وارد شده است.

در پی این حادثه جاده سولقان و سنگان در حال حاضر مسدود بوده و تنها ماشین‌های امدادی، پلیس و عوامل شهرداری حق تردد در این جاده را دارند.

به گفته علی یکی از مسئولین کارگران پروژه آزادراه تهران-شمال، دو نفر از کارگران چینی روز گذشته به دلیل سیل ناپدید شده‌اند و تاکنون خبری از این دو کارگر چینی نشده است.

این گزارش حاکی از آن است که همچنان جاده سولقان به طرف سنگان همچنان مسدود بوده و برخی از ماشین ها همچنان زیر آوار سنگین مانده‌اند.

به گفته اهالی منطقه سنگان، خسارت زیادی به باغات این منطقه وارد شده است و درختان زیادی در این باغات از بین رفته است.

عوامل شهرداری تهران (معاونت خدمات شهری) به همراه نیروهای اورژانس، امداد و پلیس در تلاشند که مشکلات بوجود امده در مناطق سنگان و سولقان را مرتفع سازند.

به گفته یکی از سفره خانه‌داران منطقه سولقان، تعداد قابل توجهی از مغازه‌ها و سفره خانه‌ها روز گذشته در مسیر سیل قرار گرفتند و خسارت زیادی به صاحبان این مغازه ها وارد شده است. به گفته این فرد، روز گذشته در حالی سیل رخ داد که تعداد قابل توجهی از مردم در سفره‌خانه‌ها حضور داشته‌اند.

تلفات ناشی از سیل جاده چالوس،خشارات وارده ناشی از طوفان در تهران،امار کشته شدگان سیل جاده چالوس-مفقود شدن دوکارگر چینی

اداره کل پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تاکنون سه مورد فوت ناشی از طوفان روز یکشنبه ۲۸ تیرماه در شهر تهران از طرف مقامات قضایی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

تا این ساعت جسد سه نفر که در اثر طوفان دیروز جان خود را از دست داده‌اند به دستور مقام قضایی جهت تعیین هویت و علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان ارجاع شده است‌.

منبع : جهان نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *