بازدید این صفحه: 226

آمار کشته شدگان سیل را به دروغ اعلام میکنند

مسوول یکی از اکیپ‌های هلال‌احمر، می‌گوید: «فقط روز دوشنبه هشت جسد و روز سه‌شنبه چهار جسد توسط نیروهای امدادی پیدا شده. چطور ممکن است کل کشته‌های روز نخست با آن جمعیت عظیم مسافران بستر رودخانه ۱۱ نفر بوده باشند؟»

کلی از گردشگران بینوا که کنار رودخانه چادر زده بودند را آب برد. زیرنویس‌های خبری تلویزیون دروغ است. چهار کشته کجا بود؟ هر روز کلی جسد اینجا پیدا می‌شود.»می‌گوید: «روز حادثه ماموران راهداری و امداد و نجات و راهنمایی و رانندگی حضور نداشتند. مدیریت بحران روز اول چه کرد؟ مردم بومی به مسافران کمک می‌کردند. از یک جایی به بعد هم ترافیک جاده تا شش صبح روز بعد ادامه داشت. مردم آواره دنبال نان، جاده را بالا و پایین می‌کردند. جاده قفل شد و دیگر هیچ امدادی صورت نمی‌گرفت. حالا پس از کشته و گم شدن این تعداد قدم به قدم نیروهای امدادی و بحران هستند. حالا چه فایده‌ای دارد؟»
«۴۰، ۵۰ نفر را دیدم که آب برد. آن تعداد افرادی که از شاخه‌های درختان کمک گرفته بودند تا با جریان رودخانه نروند، به کمک مردم نجات پیدا کردند.» این را کارگر رستورانی می‌گوید که از وسط آب چند نفر را نجات داده است.
نیروهای هلال‌احمر و آتش‌نشانان می‌گویند حق مصاحبه ندارند. اطلاعات دقیقی نمی‌دهند که روز نخست چه‌ها دیده‌اند و حالا پس از سه روز وضعیت چطور است. در نهایت مسوول یکی از اکیپ‌های هلال‌احمر، می‌گوید: «فقط روز دوشنبه هشت جسد و روز سه‌شنبه چهار جسد توسط نیروهای امدادی پیدا شده. چطور ممکن است کل کشته‌های روز نخست با آن جمعیت عظیم مسافران بستر رودخانه ۱۱ نفر بوده باشند؟» تاکید می‌کند: «روزانه شش تیم هلال‌احمر برای جست‌وجو عازم نقاط مختلف سولقان می‌شوند تا مفقودی‌ها و اجساد را پیدا کنند. از آمار اجساد کشف‌شده در روز نخست چیزی نمی‌گوید. «نمی‌توانم آمار تلفات روز اول را اعلام کنم.» مسوول اکیپ هلال‌احمر عنوان می‌کند: «پس از این همه تجربه سیل‌های بزرگ در کشور، حالا پس از این همه سال و با امکانات فعلی نباید این سیل اینقدر تلفات داشته باشد.»
«تعدادی از خودروها پیدا شده اما صاحبی ندارند. صاحبانشان حتما کشته شده‌اند.» این گفته رستوران‌دارانی است که از ابتدا هر روز این وضعیت را رصد کرده‌اند. در کمپ کارگران چینی که دو سوله اقامتی خود را از دست داده‌اند، خودروهایی مشاهده می‌شد که زیر گل و لای دفن شده‌اند.همه هواشناسی را نقطه سیبل قرار داده‌اند. چرا هواشناسی زودتر هشدار نداد تا مردم در بستر رودخانه‌ها اقامت نکنند؟ چرا رییس سازمان هواشناسی استعفا نمی‌دهد؟ این همه مردم مرده‌اند. گلایه‌های مردم سولقان از وضعیت نامناسب امدادرسانی در روز نخست همچنان ادامه دارد. چقدر پس از وقوع بحران‌های متفاوت در کشور این بار موفق عمل کردیم؟ تلفاتمان کمتر شد؟

منبع : سلامت نیوز
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *