بازدید این صفحه: 530
تاسیس کلینیک سلامت جنسی در کشور -ی-متخصص سلامت جنسی-محمدرضا نوروزی،اورولوژیست-تاسیس کلینیک سلامت جنسی در کشور- انجمن باروری و ناباوری ایران

تاسیس کلینیک سلامت جنسی در کشور

تاسیس کلینیک سلامت جنسی در کشور

تاسیس مرکز خدمات سلامت جنسی گامی نو در جهت حفظ بنیان خانواده است،قدمی که هرچند با لرز اما برداشته شد تا راهی باشد برای ادامه مسیر سهل تر.
به گزارش مریض خونه به نقل از سلامت نیوز :  سلامت جنسی از آن مسائلی است که در بسیاری از جوامع شرقی سخن گفتن از آن نوعی شرم فرهنگی به همراه دارد، سخن گفتن از خصوصی ترین روابط انسانی و زناشویی، البته تغییر نگاه و اصلاحات فرهنگی می طلبد اما تا کی باید منتظر ماند تا «فرهنگ سازی» صورت بگیرد تا خانواده ها،جوانان، مردان، زنان و مسئولان آماده شوند و از مسئله ای که می رود تا بنیان کانون مقدس خانواده را بکند؛ سخن بگویید.

یکی باید گام اول را بردارد، یکی باید سنگ اول را بگذارد، حالا یکی قدم اول را برداشته است، «ایجاد کلینیک سلامت جنسی در کشور»؛ جایی که اسرار مگو، در خلوت محرم اسرار بازگو می شود، در صندوقچه اطمینان می ماند و می رود تا فردایی بهتر و زندگی شادتری را رقم زند. کانون خانواده گرمتر شود و آمارهای نگران کننده طلاق کمتر.

محمدرضا نوروزی، اورولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباوری ایران می گوید:

بحث مسائل جنسی از جمله مسائل مغفول در جامعه ماست که تاکنون مراجع قانونی برای پاسخگویی به این نیاز اقدام کافی انجام نداده اند و به همین علت بیشتر شبکه های اجتماعی و ماهواره ای در این عرصه وارد شده اند و تبلیغات سوء و القائات نادرستی را منتقل کرده اند.

این کارشناس سلامت جنسی می افزاید: ضعف اطلاع رسانی در حوزه سلامت جنسی باعث شده که آگاهی مردم و خانواده ها نسبت به این مسئله اندک باشد بنابراین اطلاع رسانی در این زمینه یک ضرورت مهم اجتماعی است.

نوروزی اضافه می کند: مسائل جنسی مجموعه ای از مسائل فیزیولوژیک،ارگانیک و روحی- روانی است که البته مسائل اجتماعی و حتی اقتصادی نیز بر آن تاثیرگذار است و مجموعه ای که بتواند تمام این مسائل را پوشش دهند، تاکنون در کشور نبوده است.

این متخصص سلامت جنسی درباره شیوع اختلالات جنسی می گوید: برخی آمارها نشان می دهد که ۳۰ تا ۴۰ درصد زوج ها به نوعی با مشکلات جنسی مواجه هستند از مشکلات انزال در مردان و سردمزاجی در زنان گرفته تا نبود آموزش رفتار جنسی مناسب،مسائل روحی و روانی هم در بروز این مشکلات موثر است و البته این مسائل خود عامل بروز مشکلات روحی و روانی در افراد است.

نوروزی افزود : این آمارها گر چه دقیق نیستند اما بیانگر این هستند که مشکلات جنسی به هر حال جزو اختلالات شایع جامعه است و باید فکری برای آن کرد. باید مراکز مجاز، قانونی و هدایت شده برای رفع این نیاز افراد ایجاد شود تا القائات کاذب از مسیرهای غیر قانونی صورت نگیرد.

این ارولوژیست خاطر نشان کرد : القائات کاذب و بسیاری از داروها و وسایلی که در شبکه های غیر مجاز تبلیغ و عرضه می شوند، در دراز مدت روی مسائل جنسی و باروری افراد تاثیر مخرب دارند و بر میزان مشکلات می افزایند.

.

کانال سایت مریض خونه : telegram.me/marizkhone

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *