بازدید این صفحه: 925
لاک زدن سبب افزایش وزن میشود-nail polish-تری فنیل فسفات-محاسبه میزان تری فنیل فسفات در ادرار-مضرات لاک زدن-انواع لاک ها

لاک زدن سبب افزایش وزن میشود

لاک زدن سبب افزایش وزن میشود

نباید از این موضوع چشم پوشی کرد که در طول تاریخ زنان و دختران برای زیبایی هرچه تمام تر ناخن ها از مواد رنگی طبیعی چون حنا و غیره استفاده میکردند،و حال با پیشرفت تکنولوژی و تولید مواد شیمیایی و پلاستیکی ،حنا جای خود را به انواع لاک های رنگارنگ داده است.

در ترکیبات لاک های جدید ترکیبی به نام تری فنیل فسفات (tphp) وجود دارد که سبب اختلال در عملکرد هورمون ها شده وباعث اضافه وزن میشوند و لازم به ذکر است که از ده مارک بررسی شده ، در هشت تای آنها این ترکیب وجود داشته است .

به منظور بررسی دقیق تر آزمایشی انجام گرفت که شرح آن بدین گونه است که : 

 این ترکیب شیمیایی در ادرار خانم های شرکت کننده به صورت دی فنیل وجود دارد.
محققان قبل و بعد از لاک زدن از شرکت کننده ها نمونه ی ادرار گرفتند. آنها مشاهده کردند که ۱۰ تا ۱۴ ساعت بعد، میزان تری فنیل فسفات در ۲۶ خانم شرکت کننده به میزان حدود هفت برابر بیشتر شده است.

تری فنیل فسفات یک ترکیب ایجاد کننده ی اختلال در غدد درون ریز است که در تولید محصولات پلاستیکی مصرف می شود.
این ماده بعد از لاک زدن در بدن نفوذ می نماید و در عملکرد طبیعی هورمون ها اختلال ایجاد می کند.
به گفته ی کارشناسان  تری فنیل فسفات در عملکرد پروتئین مرکزی تنظیم کننده ی متابولیسم بدن و تولید سلول های چربی اختلال ایجاد کرده و به اضافه وزن و چاقی کمک می کند. البته این پژوهش همچنان در حال بررسی های تکمیلی است.
به عقیده ی محققان این مسئله قابل تامل است که لاک ناخنی که خانم ها و دخترهای جوان و نوجوان به وفور استفاده می کنند، عاملی برای ایجاد اختلال در عملکرد غدد درون ریز شود.
بنابراین به نظر می رسد بهتر باشد خانم ها و دختران جوان از زیاده روی در لاک زدن بپرهیزند و زیبایی ناخن ها توسط لاک را به مناسبت های خاص اختصاص دهند.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *