بازدید این صفحه: 842
کاهش وزن در دیابت ،تاثیر جراحی کاهش وزن در خطر ابتلا به دیابت ، علت کاهش وزن در بیماران دیابتی ،دیابت و کاهش وزن شدید ،درمان دیابت با جراحی

کاهش وزن در دیابت

کاهش وزن در دیابت

طبق بررسی های جدید  جراحی کاهش وزن می تواند ریسک و خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا حدود زیادی کاهش دهد.

در این پژوهش که با سرپرستی پژوهشگری از دانشگاه کینگز کالج لندن انجام شده، پزشکان بیش از ۵۰۰۰ نفر را برای ارزیابی تاثیر عمل چاقی روی سلامت فرد زیر نظر قرار دادند.

نتیجه این تحقیق که در نشریه پزشکی لانست منتشر شده بیانگراین است که خطر ابتلا به دیابت در افرادی که جراحی کاهش وزن انجام داده اند، ۸۰ درصد کمتر می شود،اضافه وزن  بیش از حد و دیابت نوع دو شدیدا به هم مرتبط هستند؛ هراندازه  فرد چاق تر باشد، درصد مبتلا شدن به دیابت در او بیشتر می شود.

کاهش وزن در دیابت

کاهش وزن در دیابت

دراین تحقیق تازه وضعیت ۲۱۶۷ نفر که عمل لاغری انجام داده اند با همین تعداد از افرادی که دچار چاقی بیش از حد هستند و جراحی نکرده اند، مقایسه شده است.

 گروه اول ۳۸ مورد ابتلا به دیابت نوع دو دیده شد، اما تعداد مبتلایان در گروه دوم ۱۷۷ نفر بود؛ یعنی هشتاد درصد کاهش ابتلا در صورت انجام عمل.

سالانه حدود سه در صد از کسانی که دچار اضافه وزن مفرط (چاقی بیش از اندازه)هستند به دیابت نوع دو مبتلا می شوند، هرچند که عمل لاغری این رقم را تا ۰,۵ درصد کاهش می دهد.

در واقع دیابت نوع ۲ که پیشتر آن را دیابت شیرین غیروابسته به انسولین و یا دیابت بزرگسالان می‌نامیدند،گونه ای اختلال در سوخت و ساز بدن است که با افزایش گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود انسولین شناسایی می‌شود.

انجام جراحی کاهش وزن در حال حاضر به عنوان یکی از آخرین شیوه های درمانی برای افرادی که چاقی و داشتن چربی بیش از حد ، سلامتی آن ها را تهدید می کند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

کاهش وزن در دیابت

کاهش وزن در دیابت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *