بازدید این صفحه: 1430
خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید -تمیز کردن جرم داخل گوش-قطره گلیسیرین معدنی-دستگاه مکنده برای تخلیه جرم گوش-نحوه حفاظت از گوش

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید

گوش پاک کن ابزاری به ظاهر بهداشتی اما در باطن وسیله ای غیربهداشتی و البته غیر استاندارد است که میتواند به گوش انسان آسیب برساند. براین اساس استفاده از گوش پا کن برای تمییز کردن جرم داخل گوش توصیه نمی شود.

جرم داخل گوش به منظور حفاظت از گوش تشکیل و تولید می شود برای مثال از وارد شدن حشرات به داخل گوش جلوگیری می کند.این جرم ها به طور طبیعی از داخل به خارج گوش حرکت می کنند و دفع میشوند .

گوش سالم نیاز به تمیز کردن ندارد ، زیرا خود گوش مواد جرم مانند خود را تخلیه میکند و شما هنگام استحمام و یا شستن صورت این جرم ها را از سطح گوش خود پاک می کنید.

گوش پاک کن ها در واقع به علت داشتن قطر پنبه ای که در سر آنها تعبیه شده حکم قاتل گوش را به خود گرفته اند ؛ زیرا هنگام استفاده از انها به جای خارج کردن جرم ها از گوش آنها را به داخل گوش هدایت میکنید از طرفی دیگر استفاده از این گوش پاک کن ها سبب ساییدگی دیواره گوش شده و احتمال خونریزی و ورود میکروب ها را فراهم می کنید.

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید

همانطور که گفته شد گوش سالم نیازی به تمیز کردن ندارد اما هنگامی که جرم در داخل گوش ها انباشته شد و سبب کاهش شنوایی فرد شد باید اگر دارای توانایی است گوش خود را از این جرم ها پاک نماید در غیر این صورت باید به پزشک مراجعه کند .

ابتدا برای نرم شدن جرم های کانال گوش پزشک قطره گلیسیرین معدنی را تجویز کرده و سپس بر طبق نظر پزشک با آب و یا دستگاه مکنده جرم ها را تخلیه می کنند.

توجه داشته باشید هرگز برای کودکان و نوزادان از گوش پاک کن استفاده نکنید تنها می توانید با یک دستمال کاغذی سطح سوراخ گوش را تمیز و خشک نماید.

گوش انسان نیز نیازمند رعایت بهداشت می باشد اما برای تمیز کردن گوش سالم تنها می توانید پس از استحمام با یک دستمال تمیز گوش خود را خشک نمایید.اگر شما فردی هستید که به دلیل داشتن شغلی خاص زیاد عرق میکنید میتوانید از سشوار با رعایت فاصله حداقل ۲۰ سانتی متری ، گوش خود را خشک و تمیز نمایید .

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید

خطرات استفاده از گوش پاک کن را جدی بگیرید

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *