بازدید این صفحه: 969
معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی -Abdominal pain during menstruation-داشتن لخته خون در طول دوره قاعدگی-رنگ لخته های خونی درقاعدگی-تسکین دردناشی ازقاعدگی

معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی

معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی

۲۸ روز طول می کشد تا چرخه قاعدگی کامل شود یعنی از اولین روز شروع خونریزی  دوره ؛ آغاز و به اولین روز دوره بعدی منتهی میشود.

این دوره در بعضی افراد ممکن است ۲۱ روز و در بعضی ۳۵ روز باشد . درواقع یک پریود نرمال بین ۲ تا ۷ روز به طول می انجامد که مقدار میانگین این دوره ۳ تا ۵ روز می باشد.

داشتن لخته خون در طول دوره قاعدگی

اکثر بانوان در مدت زمان قاعدگی شان لخته خون دارند. رنگ لخته های خون ممکن است قرمز روشن و یا قرمز تیره باشد ، اغلب اوقات لخته ها در زمانی که خونریزی شدید است پدیدار می شوند.

وجود لخته های خون سبب می شود قاعدگی شما غلیظ تر به نظرتان بیاید.در چنین مواردی بدن سعی میکند برای حفظ خون دوران قاعدگی مواد ضد لخته را آزاد کند ؛ اما هنگامی که خونریزی شدید باشد بدن فرصت کافی برای آزاد کردن ضد لخته ها را ندارد و شما خون بیشتری را از دست می دهید.

اگر مقدار این لخته های خونی زیادتر از حد معمول هستند حتما باید به پزشک مراجعه کرد تا مشکل بررسی گردد.

معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی

معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی

رنگ خون غلیظ در دوران قاعدگی

توجه کنید هرچه به پایان دوره قاعدگی تان نزدیک میشوید رنگ لخته های خونی به قرمز تیره ، قهوه ای سوخته و در بعضی موارد مایل به مشکی  میشود. این تغییر رنگ ها کاملا طبعی بوده و علت اصلی آن این است که کهنه بودن خونی که در بدن باقی مانده و نتوانسته از بدن خارج شود سبب این تغییر رنگ ها می شود.

پریود یک فرد نباید سنگین باشد، در بعضی بانوان امکان دارد این مورد اتفاق بیافتد و وی آن را کاملا طبیعی بینگارد . اما از دست رفت بیش از حد خون در دوران قاعدگی سبب ضعف ، خستگی و یا حتی انمی گردد.

معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی

معضلات و مشکلات خونی در دوران قاعدگی

منبع : نسخه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *