بازدید این صفحه: 1033
خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی ,مرضیه ملاح پژوهشگر مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر,گیاه اسطوخودوس,خواص درمانی گیاه اسطوخودوس,فواید گیاه اسطوخودوس

خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی

خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی

 

مرضیه ملاح در خصوص اثرگزاری گیاه اسطوخودوس بر بی‌خوابی و اضطراب افراد گفت: بی‌خوابی از رایج ترین مشکلات خواب در افراد به خصوص افراد افسرده می باشد.

گیاه اسطوخودوس یکی از فرآورده‌های معطر گیاهی قابل استفاده در طب سنتی می باشد که اثرات آرام‌ بخشی آن مورد تأکید بسیاری از پژوهشگران است.

 

خواص گیاه اسطوخودوس :

 

 روغن گیاه اسطوخودوس در بدن انسان و حیوان، اثر ضداضطراب، تثبیت کننده خلق و خوی، آرام‌بخش، ضددرد و ضدتشنج دارد.

در مطالعه ای که بر روی گیاه اسطوخودوس انجام گرفت آمده است : اثر آرام‌بخشی و خواب‌آوری از فعالیت‌های متانولی و عصاره آبی اسطوخودوس روی سیستم عصبی مرکزی موش مشخص شد که عصاره متانولی اسطوخودوس اثر آرام‌بخشی بسیار قابل توجهی در مقایسه با دیازپام داشته است.

خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی

خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی

مرضیه ملاح خاطر نشان کرد : در یک مطالعه نیز اثر این گیاه بر بیماران افسرده در مقایسه با داروی سیتالوپرام سنجیده شد، اثرات درمانی مثبتی در بیمارانی که توأما سیتالوپرام و اسطوخودوس مصرف می‌کردند, نسبت به بیمارانی که فقط سیتالوپرام استفاده می‌کردند, مشاهده شد.

مرضیه ملاح پژوهشگر مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر افزود : در برخی مقالات اثر مثبت بر کیفیت خواب در بیماران افسرده، همودیالیزی، ایسکمیک قلبی و… نیز از خواص مثبت اسطوخودوس می باشد.

اثر درمانی, آرام‌بخشی و ضداضطراب اسطوخودوس در بیماران و افراد سالم در اکثر مقالات به اثبات رسیده است، مصرف  قسمت‌های مختلف اسطوخودوس در مقایسه با سایر داروهای آرام‌بخش حاکی از تأثیر مثبت این گیاه بر سیستم عصبی افراد سالم و بیمار است.

خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی

خواص گیاه اسطوخودوس در درمان بی خوابی

 

 

منبع : تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *