بازدید این صفحه: 815
اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید ,رفلکس عطسه,رفکلس سرفه,نگه داشتن دست جلوی مسیر عطسه,علت علمی عطسه کردن,نحوه جلوگیری از انتشار میکروب ها هنگام عطسه

اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید

اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید

رفلکس عطسه  شبیه رفکلس سرفه می باشد اما به جای آنکه به مجاری تنفسی تحتانی ارتباط داشته باشد  به مجاری بینی مربوط است.

استیمولوس ایجاد کننده رفلکس عطسه تحریک در مجاری بینی می باشد و ایمپالسهای مرکز را از طریق عصب پنجم به پیاز مغز تیره می‌روند که در آنجا رفلکس عطسه تحریک می‌شود. به این ترتیب مقدار زیادی هوا به سرعت از طریق بینی عبور می‌کند و به این ترتیب به پاک کردن مجاری بینی از مواد خارجی کمک می‌کند.

زمانی که عطسه روی می‌دهد قفسه سینه شدیدا منقبض می گردد. درآن هنگام جعبه صدا بسته می‌گردد،طوری که تا پیش از باز شدن جعبه صدا ، هوا با فشار زیادی در پشت آن جمع می‌گردد این حالت انفجاری هوا مقدار زیادی از بلغم و مواد دیگری مانند میکروبهایی را که در بینی جمع شده‌اند را پاک می‌کند و آن را با فشار خارج می‌سازد. این واقعیت که سرفه و عطسه باعث گسترش بیماری می‌شوند حقیقتی انکار ناپذیر می باشد .

همانطور که دیده اید تصاویر بسیاری از زمان عطسه زدن و انتشار ذرات در هوا منتشر شده است پژوهشگران بر این باورند که لازم است جلوی منتشر شدن  این ذرات که با سرعت بسیار زیادی از دهان خارج می‌شوند را گرفت.

اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید

اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید

ذرات عفونی بزاق به صورت بالون از دهان خارج می‌ گردد، و بعد مانند یک حباب می‌ترکند و آنگاه در هوا اسپری می‌ گردند.

پژوهشگران اعتقاد دارند ذرات عطسه علاوه‌ بر عفونی بودن و بیماری زایی، ابرهایی از گاز را ایجاد می‌ نمایند که پنج تا ۲۰۰ برابر دورتر از محل خارج شدن عطسه از دهان، انتشار می یابد و با توجه به اینکه مدت زمان زیادی در هوا باقی می‌مانند، عامل انتشار و گسترش بیماری‌های مختلف می‌شوند.

نگه داشتن دست جلوی مسیر عطسه نادرست‌ترین کار ممکن می باشد و میکروب‌ها تا مدت‌ها روی دست باقی می‌مانند. اگر از دستمال استفاده می‌کنید نیز باید بعد از عطسه، دستمال را دور بیندازید. اما در نبود دستمال، بهترین راه، عطسه کردن در چین آرنج می باشد به‌ گونه ای که هیچ ذره‌ای از عطسه از آن خارج نمی‌گردد.

اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید

اجازه دارید در چین آرنجتان عطسه کنید

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *