بازدید این صفحه: 652
تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود ,مشاوره در خصوص درمان وسواس,فواید خاک بازی کردن کودکان,شوک آنافیلاکسی,وسواس,علت ابتلا به وسواس,درمان بیماری وسواس

تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود

تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود

افراد ساکن در کشور انگلستان بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به آلرژی شدید هستند،در چند سال گذشته بیماری هایی چون اگزما و تب یونجه ۳ برابر قبل شده است .همچنین بیماران بسیاری به دلیل ابتلا به شوک آنافیلاکسی، شدیدترین نوع واکنش آلرژیک به پزشک مراجعه کردهاند که این مراجعات هم نسبت به سال های اخیر ۶ برابر شده است.

مطالعات  محققان حاکی از آن است که عللی چون افزایش سطح بهداشت، استریل خانه و وسایل خانگی، شست‌وشوی دست با انواع صابون به ویژه صابون‌های ضدباکتری و ضدمیکروب سبب کم شدن قوای سیستم ایمنی بدن شده است و بدن انسان در مبارزه با باکتری ها و میکروبها و همچنین بروز التهاب به صورت الرژی ضعیف عمل می کند.

محققان بر این باورند که پاکیزگی بیش از حد خانه و شستن بیش از حد دست ها سبب ضعیف شدن  سیستم ایمنی بدن می شود و باعث بروز بیماری ها و بی تاثیر شدن  آنتی بیوتیک‌ها در مقابله با بیماری‌ها و عفونتها می شود.

تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود

تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود

پژوهشگران دیگر عواملی چون :عدم تغذیه نوزاد با شیر مادر و مصرف شیر خشک، به دنیا آمدن نوزاد به طریق سزارین، وسواس والدین برای تمیزی خانه و مصرف غذاهای محرک و آلرژی‌زا را در بروز هرچه بیشتر آلرژی در سال‌های اخیر در جهان می‌دانند.

مطالعات محققان حاکی از آن است که  نوزادانی که در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که نظافت در آنها بیش از حد رعایت نمی‌شود کمتر دچار انواع آلرژی می‌ گردند.

محققان به افراد  توصیه می‌کنند تحت نظارت آنها کودکان به انجام بازی در طبیعت، دست زدن به گل‌ها، گیاهان و حتی خاک باغچه‌ها بپردازند تا بدن آنها با انواع میکروب‌ها و آلودگی‌ها سازگاری پیدا نماید و به این ترتیب ابتلا به آلرژی در آنها کاهش یابد.

تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود

تمیزی بیش ازحد سبب بروز آلرژی میشود

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *