بازدید این صفحه: 895
سقط کامل،فراموش شده و عفونی ,ترشح بدبوی واژینال,فلورهای دستگاه تناسلی,سقط کامل, Complete Abortion, سقط فراموش شده,سقط عفونی, Septic Abortion

سقط کامل،فراموش شده و عفونی

سقط کامل،فراموش شده و عفونی

سقط کامل (Complete Abortion)

این اصطلاح زمانی بکار برده می شود که کلیه محصولات حاملگی بطور کامل خارج شده باشد و با قطع درد و کاهش شدید یا قطع کامل خونریزی و کوچک شدن تدریجی رحم مشخص می شود. تنها نکته مهم در رابطه با این نوع سقط حصول اطمینان کامل از خروج تمامی محصولات حاملگی است. در اینصورت و نیز در صورت عدم وجود عفونت به درمان خاصی نیاز نداشته و فقط کافی است بیمار ۲-۱ هفته بعد معاینه گردد.

سقط فراموش شده (Missed Abortion)

این حالت به مرگ جنین بدون آنکه خونریزی اتفاق افتاده و محصولات حاملگی خارج شود گفته شده و با از بین رفتن علائم حاملگی (تهوع، استفراغ، احتقان پستان و…) عدم افزایش یا کاهش -hCG و عدم وجود فعالیت قلب جنین و بسته بودن سرویکس مشخص می شود.

از عوارض جدی اما ناشایع آن (خصوصاً اگر بیش از ۴ هفته طول بکشد) بروز اختلال انعقادی (ثانویه به جذب محصولات حاملگی) است و به همین خاطر توصیه می شود به محض تشخیص بیماری در اولین فرصت ممکن اقدام به تخلیه رحم نمود.

سقط کامل،فراموش شده و عفونی

سقط کامل،فراموش شده و عفونی

سقط عفونی (Septic Abortion)

به سقط همراه باعفونت لگن و انتشار سیستمیک آن سقط عفونی گفته شده و شایعترین علت مرگ در کل موارد سقط می باشد (عامل ۶۲% و ۵۰% موارد مرگ ومیر به ترتیب در سقطهای عمدی غیر قانونی و خودبخودی) و در هر بیمار با سقط و تب بایستی به فکر آن بود تا خلافش ثابت شود.
تابلوی بالینی سقط عفونی بستگی به شدت و وسعت بیماری دارد.

بیماری اغلب با عفونت یکی از قسمتهای لگن (اندومتریت، میومتریت) شروع شده و بتدریج پارامتریت و پریتونیت نیز بروز می کند که از نظر بالینی خود را به صورت ترشح بدبوی واژینال یا سرویکس حساسیت شدید رحمی و یا آدنکس ها و تب نشان داده و با پیشرفت بیماری تابلوی بالینی sepsis و در نهایت شوک سپتیک (تاکیکاردی، سردی اندامها، اختلال عملکرد ریوی، کلیوی و یا اختلال انعقادی) ظاهر می شود.

در اکثر موارد چند نوع میکروب در ایجاد بیماری دخیل بوده و معمولاً نیز جزو فلورهای دستگاه تناسلی یا گوارشی هستند.

سقط کامل،فراموش شده و عفونی

سقط کامل،فراموش شده و عفونی

منبع : های بی بی(سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *