بازدید این صفحه: 593
پیر گوشی و عوارض ناشی از آن ,علت ابتلا به پیرگوشی,درمان پیرگوشی,پیرگوشی چیست,عوامل تاثیر گذار بر پیر گوشی کدامند,علت وزوز کردن گوش

پیر گوشی و عوارض ناشی از آن

پیر گوشی و عوارض ناشی از آن

لاله گوش مثل یک قیف عمل میکند و اصوات را به پرده گوش که در انتهای کانال واقع شده است می رساند.موج صوتی  باعث به ارتعاش درآمدن پرده گوش میشود و پرده به نوبه ی خود زنجیره ای از سه استخوان کوچک را می لرزاند.نهایتا لرزش از طریق استخوانچه ها به گوش داخلی منتقل میشود.

درون گوش داخلی سلول هایی قرار دارند که ارتعاش را درک کرده و آن را به جریان الکتریکی تبدیل میکنند.سرانجام این جریان از طریق عصب شنوایی به مغز می رسد.

با افزایش سن سلول های عصبی گوش داخلی که وظیفه تبدیل صوت به جریان الکتریکی را به عهده دارند مثل سایر اجزای بدن دچار ضعف و کم کاری ممیشوند.

بدیهی است که با ضعیف شدن این سلول ها از میزان شنوایی فرد کاسته خواهد شد.افت شنوایی مبتلایان به پیرگوشی معمولا پیش رونده و دو طرفه است و هر دو گوش تقریبا به یک اندازه دچار افت شنوایی میشوند ، با توجه به سیر تدریجی پیرگوشی ممکن است فرد مبتلا تا مدت زیادی متوجه کاهش شنوایی خود نشود.

پیر گوشی و عوارض ناشی از آن

پیر گوشی و عوارض ناشی از آن

کاهش شنوایی مبتلا یان به پیرگوشی در همه ی فرکانس ها یکسان نیست بلکه معمولا این افراد اصواتی با فرکانس  بالاتر را سخت تر میشوند به طور مثال این افراد صدای زنگ تلفنی که در نزدیکی آنها قرار گرفته است را مشکل میشنوند حال انکه ممکن است صدای ماشینی که در خیابان در حال رفت و آمد است را به راحتی بشنوند ، به طور معمول مبتلا یان به پیرگوشی صدا ها را مبهم تر و آهسته تر می شنوند این افراد ممکن است صدا را بشنوند اما تفکیک کلمات از یکدیگر برای آنها مشکل باشد.

به طور مثال کلمه ی “ننگ” را “زنگ” میشنوند.

به طور کلی این افراد :

صحبت دیگران را به شکل نجوا میشنوند.

صداهایی که فرکانس بالاتر دارند را سخت تر میشنوند لذا این افراد صدای زنان را سخت تر از صدای مردان می شنوند

ممکن است در گوششان صدای وزوزی را احساس کنند

سن بروز کاهش شنوایی و سرعت پیشرفت آن به فاکتور های متعددی بستگی دارد که مهم ترین آنها استعداد ژنتیکی است.

تغذیه و متابولیسم و میزان آلودگی صوتی محیط زندگی نیز از عوامل تاثیر گذار بر پیر گوشی هستند.عواملی که باعث کاهش خونرسانی به گوش داخلی شوند نیز میتوانند آسیب سلول های حساسه گوش را تسریع کنند لذا بیماری های قلبی بالا بودن فشار خون ودیابت نیز می تواند باعث پیدایش زودرس پیرگوشی شوند.

پیر گوشی و عوارض ناشی از آن

پیر گوشی و عوارض ناشی از آن

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *