بازدید این صفحه: 872
علت عرق کردن در خواب ,علت ابتلا به دیابت,دوران یائسگی,عرق کردن هنگام یائسگی,دلیل تعریق شب هنگام,میزان مناسب قند خون,چرا در خواب عرق می کنیم

علت عرق کردن در خواب

علت عرق کردن در خواب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمانی که از خواب بیدار میشوید ببنید به شدت عرق کرده اید اکثر اوقات افراد دلیلی برای عرق کردن های خود پیدا نمی کنند و ان را به خواب هایی که میبینند نسبت می دهند.

عرق کردن شب هنگام در میان افراد بسیار رایج است و حدود ۴۱ درصد از افراد از آن ناراحت هستند.برای زنان یکی از عوامل عرق کردن  در طول شب کم شدن هورمون استروژن یا نوسانات سطح این هورمونمی باشد.

بالا رفتن دمای بدن و عرق کردن هنگام بروز نوسانات هورمونی و زمان تولد نوزاد یا هنگام دوران یائسگی نیز برای زنان اتفاق میفتد. در بیشتر این موارد عرق سرد در بدن فرد تولید می‌ گردد.

عرق کردن زیاد سبب می شود غده های استرس تحت تاثیر قرار گیرند که نهایتا منجر به خستگی، افسردگی، تنش و بالا رفتن وزن شوند.به این منظور در صورت تداوم این حالت توصیه می‌گردد به پزشک مراجعه نمایید و آزمایشاتی (به خصوص آزمایش خون)انجام دهید.

در اکثر  اوقات با متعادل کردن هورمون ها می توان مشکل را برطرف کرد البته اگر مشکل حادی وجود نداشته باشد.

علت عرق کردن در خواب

علت عرق کردن در خواب

لازم به ذکر است استفاده از برخی داروها نیز میتواند دلیلی بر تعریق شب هنگام باشد.بیشتر از ۲۲ درصد از کسانی که داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند دچار عرق کردن شب هنگام میشوند.

افزون بر این موارد قند خون پایین می‌تواند باعث  ابتلا به  این مشکل شود و افراد دیابتی که انسولین یا داروهای مخصوص دیابت مصرف می نمایند امکان دارد هنگام شب در خواب دمای بدنشان بالا رود و به شدت عرق کنند.

اگر به نظرتان  استفاده از برخی داروها سبب می‌شود که زمان خواب به شدت عرق نمایید این موضوع  را با پزشکتان در میان بگذارید و از او بخواهید  دارویی را جایگزین کند.

علت عرق کردن در خواب

علت عرق کردن در خواب

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *