بازدید این صفحه: 815
گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه ,علت ابتلا به سوء هاضمه,درمان بیماری سوء هاضمه,دلایل شایع سوء هاضمه,گیاهان موثر برای درمان سوء هاضمه

گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه

گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه

از جمله دلایل شایع سوء هاضمه عبارتند از:

پر خوری ، خوردن غذا ، مصرفغذاهای چرب ، مصرف زیاد کافیین ، مصرف زیاد شکلات، عصبانیت وشوک عاطفی.

تمامی این موارد منجر به سو هاضمه و بروز علایمی نظیر : آروغ زدن- سوزش و درد سر دل – نفخ و حالت تهوع می شوند.

از جمله گیاهان موثر برای درمان چنین علایمی عبارتند از:

رازیانه

رازیانه، تخم رازیانه. خاصیت درمانی این گیاه از زمان های قدیم مورد توجه بوده است.از برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد.این گیاه از تر کیبات اصلی دارو های مربوط به سوء هاضمه است. رازیانه حاوی مادهای موسوم به (آنتول) است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد.رازیانه همچنین حاوی اسید اسپارتیک است که به عنوان یک ماده ضد نفخ عمل میکند و به همین خاطر برخی افراد عادت دارند که بعد از هر وعده غذا،دانه های رازیانه را بجوند.

نعنا

نعنا. گیاه دیگری که برای مشکلات گوارشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد،نعناست.نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه ،سوزش سر دل، نفخ ودرد معده و دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک میکند و برای درمان حالت تهوع وسر درد موثر است.

زنجبیل

زنجبیل. این گیاه از ۲۰۰۰ سال قبل تا کنون برای در مان کلیه اختلا لات هضم مورد استفاده بوده است .زنجبیل حاوی یک ماده فعال به نام (جینگرول) است که طعم گرم و تند این چاشنی را ایجاد میکند وخواص تحریک کننده ودرمانی دارد.این چاشنی با بهبود عملکرد آنزیم های گوارشی به بهبود عملکرد سیستم هاضمه بدن کمک میکند.

زرد چوبه

زرد چوبه. زرد چوبه برای درمان درد معده ،اسهال، گازهای روده ای ونفخ معده بسیار مناسب است.

بادرنجبویه

بادرنجبویه.این گیاه از خانواده نعناست واز زمانهای قدیم برای درمان استرس ، بی خوابی ،کم اشتهایی وتسهیل در هضم غذا استفاده می شده است.

برگ کنگر

برگ کنگر. این گیاه موجب تحریک کبد و صفرا می شود که این دو عضو به نوبه خود نقش موثری در گوارش دارند.

گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه

گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه

دارچین

دارچین. دارچین به هضم مواد غذایی کمک می کند .سایر موارد مصرف این گیاه عبارتند از درمان سر درد، التهابات پوستی ،اضطراب وتهوع،اسهال ،دردهای قاعدگی ونفخ.

فلفل هندی

فلفل هندی .کمی گیج کننده به نظر میرسد که یک چاشنی نتیجه عکس  داشته باشد.تا آنجا که تحقیقات نشان میدهد اغلب چاشنی ها موجب تحریک دستگاه گوارش می شوند، ولی فلفل هندی مورد استثنا به نظر میرسد وبر عکس ادویجات ،نقش موثری در از بین بردن نفخ ،درد و حالت تهوع دارد.

برگ بو

برگ بو. گیاه بعدی برگ بو است که برای سر درد های میگرنی و کاهش استرس و اظطراب کاربرد مفید دارد. به علاوه به دستگاه هاضمه هم کمک میکند و خاصیت سم زدایی دارد.

گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه

گیاهان مفید برای درمان سوء هاضمه

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *