بازدید این صفحه: 793
علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن ,علت غش کردن های ناگهانی,گرفتگی دریچه آئورت قلب,سنکوپ وازوواگال,سنکوپ‌هاي غير وازوواگال,علت ابتلا به بیماری سنکوپ

علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن

 

علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن

زمانی که مغز برای مدت کوتاهی و البته گذرا خون کافی را دریافت نکند فرد دچار سنکوپ می شود.از رایج ترین انواع سنکوپ؛ “سنکوپ وازوواگال” است.

در این نوع سنکوپ به علت آهسته شدن ضربان قلب و یا بسته شدن ناگهانی تمامی رگ های بدن و نرسیدن خون کافی به مغز سنکوپ وازوواگال رخ می دهد.

عامل متعددی چون وجود درد يا استرس شديد، ايستادن درازمدت روي پاها يا خستگي مفرط يا قرار داشتن در معرض گرماي شديد يا بروز واکنش‌هاي غيرطبيعي در زمان ادرار کردن يا سرفه کردن ، سبب سنکوب میشوند. گاهی اوقات پیش می آید که هیچ دلیل مشخصی برای مبتلا شدن به سنکوپ پیدا نمی شود.

سنکوپ‌هاي غير وازوواگال ممکن است در پی مشکلات دیگری رخ دهد .مشکلاتی  چون : 

اختلالات سیستم الکتریکی قلب و یا عوارض برخی داروها سبب میشود ضربان قلب فرد به شدت تند و یا کند شود که ممکن است باعث بروز سنکوپ شود.

در بیمارانی که دچار گرفتگی دریچه آئورت قلب و یا ضخیم شدن بیمارگونه ماهیچه های قلبی هستند امکان دارد جلوی جریان خون در قلب گرفته شود که این مورد نیز سبب مبتلا شدن فرد به سنکوپ می شود.

فشار خون فرد ممکن است با ايستادن يا تغيير وضعيت از حالت خوابيده به نشسته يا ايستاده دچار افت شود. که اصولا در پی ننوشيدن مايعات کافي، مصرف برخي داروها، نوشيدن الکل، از دست‌دادن مقدار زيادي خون (مثلا در تصادفات) يا ابتلا به برخي بيماري‌هاي مرتبط با فشار خون ايجاد گردد.

علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن

علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن

آيا سنکوپ برای فرد خطرناک می باشد ؟

 

در اغلب موارد وقوع  سنکوپ به تنهایی مسئله ساز نیست،اگر بیمار در زمان غش کردن سقوط کند  و به زمين بيافتد يا سنکوپ در زمان رانندگي فرد رخ بدهد، بروز آسيب‌هاي جدي دور از انتظار نیست.

آیا نیازی به مراجعه به پزشک بعد از ابتلاء به سنکوپ هست؟

افرادی که دچار سنکوپ میشوند باید برای معاینه نزد پزشک بروند.درست است که در اغلب موارد سنکوپ علت خطرناکی ندارد اما در مواردی امکان دارد علت بروز این عارضه موضوعی جدی باشد که نیازمند تشخیص و درمان به موقع می باشد.

علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن

علت ابتلا به سنکوپ و راه پیشگیری از آن

منبع : ایران مطلب

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *