بازدید این صفحه: 1890
آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟ ,وظیفه غده ی تیروئید هنگام تولد,تنفس نوزاد پس از زایمان چگونه است,تفاوت های نوزاد سزارینی با نوزاد طبیعی در هنگام تولد

آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟

آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟

 

 

شاید برای شما هم سوال باشد که یک نوزاد چند کیلویی چگونه از فضایی با قطر کم خارج میشود؟ باید بدانید طبیعت نوزاد به گونه ای است که جمجمه ای بسیار نرم دارد و او را هنگام عبور از کانال زایمانی کمک میکند. 

 

تنفس نوزاد پس از زایمان چگونه است ؟

 

زایمان سبب تغییرات فیزیولوژیکی و مکانیکی برای نوزاد می شود که به نوزاد برای تنفس اولین هوا کمک میکند.همانطور که می دانید جنین اکسیژن مورد نیاز خود را در رحم از طریق بند ناف از خون مادر دریافت میکند و هنگام تولد با قطع بند ناف شش های نوزاد شروع به کار میکنند. در رحم مادر شش های نوزاد با مایع پر شده اند زایمان سبب خشک شدن ریه ها می گردد و در نتیجه ش ها باز می شوند و به وظیفه خود عمل می کنند.

 

آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟

آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟

 

 

تنظیم دمای نوزاد پس از زایمان چگونه انجام میشود؟

 

زمانی که نوزاد در رحم مادر قرار دارد دمایی در حدود ۳۷ درجه را تجربه کرده است اما هنگام تولد درمای اتاق زایمان در حدود ۲۱ درجه می باشد که در این زمان غده ی تیروئید نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . هنگام تولد میزان تیروئید نوزاد بسیار بالاست که این مسئله به دلیل قرار گرفتن در معرض سرما و افزایش آدرنالین اتفاق می افتد ، میزان بالای تیروئید سبب گرم شدن نوعی از چربی به نام “چربی قهوه ای” می گردد.

 

 

 

آیا نوزاد در زمان تولد احساس درد می کند؟

 

 

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که نوزاد هم هنگام تولد درد را احساس میکند اما اینکه میزان این درد چقدر است و به چه صورت می باشد مشخص نیست .اما مطمئنا کمی بعد از تولد که تحت انجام برخی آزمایشات قرار میگیرد درد را احساس خواهد کرد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت نوزاد هنگام عبور از کانال زایمانی درد را احساس میکند اما این درد ممکن است شبیه درد فشرده شدن تدریجی باشد اما بیان آنکه نوزاد هنگام تولد چه حسی دارد بسیار مشکل است. در واقع ممکن است احساس درد نوزاد به گونه ای شبیه تحت فشار قرار گرفتن در فضایی تنگ و محدود باشد .

 

 

تفاوت های نوزاد سزارینی با نوزاد طبیعی در هنگام تولد

 

اولین تفاوت بارز آنها در شکل سر آنها می باشد سر نوزاد سزارینی گرد تر از نوزاد طبیعی است زیرا نوزادی که به روش طبیعی به دنیا آمده به علت عبور از کانل زایمانی سرش تحت فشار بیشتری بوده است.

تفاوت دیگر در نحوه تنفس نوزاد سزارینی با نوزاد طبیعی می باشد ؛ تنفس نوزاد سزارینی سریعتر و سطحی تر از نوزادی می باشد  که به روش طبیعی به دنیا آمده است . این تفاوت به دلیل انقباضات رحم مادر در طول زایمان و به موازات آن فشار سینه نوزاد در کانال زایمان می باشد که به خروج مایع از شش ها کمک می نماید.

بر این اساس نوزاد سزارینی با تعدد تنفس در دقیقه متولد می گردد و امکان دارد  مجبور شوند سریع تر و سخت تر نفس بکشند تا مایع درون شش جذب گردد. این مسئله معمولا بدون نیاز به مداخله ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت حل می گردد.

 

آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟

آیا نوزاد هم هنگام تولد درد می کشد؟

 

 

منبع : ایران مطلب

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *