بازدید این صفحه: 686
آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟ ,رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت,مضرات مصرف عسل برای افراد دیابتی,مصرف عسل برای افراد مبتلا به دیابت,کالری موجود درعسل

آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟

آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟

همانطور که از پیش می دانید عسل ماده ی غذایی است که هیچ ضرر خاصی برای بدن ندارد بنابراین می توان عسل را یکی از مواد پرخاصیت در دنیا دانست که حتی خواص درمانی بسیار زیادی دارد.

برای مثال برای درمان زخم ،درمان معده درد ،بالا بردن سطح قند خون به مقدار متناسب جهت پیشگیری از افت قند خون و هزاران خاصیت درمانی دیگر که در این وقت مجال نام بردن دیگر خواص عسل نیست.

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، ممکن است دل‌شان بخواهد که عسل بخورند. با این‌حال حتما با این سوال مواجه شده‌اند که آیا مجاز به مصرف عسل هستند یا نه؟

اکثر افراد مبتلا به دیابت خواهان مصرف عسل هستند اما با توجه به رژیم غذایی خاص این افراد جای سوال است که آیا مصرف عسل مانعی ندارد ؟

آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟

آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟

متخصصات بر این باورند که مصرف کنترل شده ی عسل طبیعی بر اساس نیاز روزانه و محاسبه ی کالری موجود در رژیم غذایی روزانه فرد مانعی ندارد و سطح قند خون را افزایش نمی دهد.

در بعضی از پژوهش ها، ارتباط مصرف عسل با کاهش وزن مشخص شده است و برخی پژوهش ها حتی نشان می‌دهند که پروفایل لیپیدی خون با استفاده از عسل بهبود می یابد. بررسی های دیگری هم هستند که مشخص کرده اند عسل، اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد.

بر این منوال  فروکتوز همان شیرین‌کننده اصلی در عسل می باشد و خوردن بیش از ۵۰ گرم فروکتوز در روز می‌تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و نهایتا ، پروفایل لیپیدی خون را به سطح نامطلوبی برساند که برای سلامتی افراد دیابتی واقعا مضر می باشد.

بر این اساس افراد مبتلا به دیابت ، پیش از هر چیز باید نیاز روزانه‌شان به کالری‌ها را تعیین نمایند تا بتوانند عسل را هم طبق برنامه‌ریزی و براساس محاسبه ی دقیق کالری مصرف کنند . یک قاشق غذاخوری عسل حاوی ۶۴ کالری  و دارای  ۸٫۱ گرم فروکتوز می باشد.

آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟

آیا دیابتی ها مجاز به مصرف عسل هستند؟

منبع :  سلامانه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *