بازدید این صفحه: 538
پوسیدگی دندان در خردسالان ,جلوگیری از پوسیدگی دندانها,نحوه اموزش مسواک زدن به کودکان,پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان,مراقبت از دندانهای کودکان

پوسیدگی دندان در خردسالان

پوسیدگی دندان در خردسالان

حفظ سلامت دندان های کودکان از وظایف والدین می باشد که آنها با آموزش های لازم می توانند جلوی پوسیدگی و خرابی دندانهای شیری کودکان و در دراز مدت دندان های دائمی آنها را بگیرند.

بیماری پوسیدگی دندان بسیار در بین کودکان و خردسالان شایع شده است ،جلوگیری از پوسیدگی دندانها از اهمیت بالایی برخوردار است.مراقبت از دندانها و لثه ها همانند دیگر مسائل بهداشتی از سنسن پایین باید به کودکان اموزش داده شود.

دندان پزشکان کودکان همواره به پدر و مادر ها  توصیه می‌ نمایند که با رعایت نکات بهداشتی ضروری، سلامت دندان‌ها و لثه‌های کودکان خود را حفظ نمایند .

 دندانپزشکان توصیه اکید می‌کنند برای حفظ سلامت لثه و دندان کودکان والدین باید نسبت به رعایت رژیم غذایی متعادل، حذف مواد خوراکی ناسالم و مسواک زدن روزانه فرزندانشان دقت لازم را داشته باشند و در این خوصوص به کودکان خود اموزش دهند.

پوسیدگی دندان در خردسالان

پوسیدگی دندان در خردسالان

نتایج یک پژوهش در آمریکا بیان میکند که پوسیدگی دندان شایع‌ترین و رایج ترین عارضه مزمن در میان کودکان می باشد، که مصرف بیش از حد نوشیدنی حاوی قند طبیعی یا افزودنی می‌تواند سبب آن گردد. همینطور مصرف نوشیدنی‌هایی با کالری زیاد  باید به یک یا دو بار در روز محدود شود.

افزون بر این کودکان و خردسالان در طول روز باید از خوراکی‌هایی مانند میوه‌ها، سبزیجات،‌ غلات، پروتئین‌ها و مواد لبنی مصرف نمایند که در نتیجه میزان استفاده از خوراکی‌های ناسالم کم میشود و خطر بروز پوسیدگی دندان را پایین می‌آورد.

همچنین لازم است والدین دو بار در روز و برای مدت دو دقیقه دندان‌های کودک خود را با مسواک شست و شو دهند و تا سن هفت سالگی در مسواک زدن به کودکان خود کمک کنند.بعد از هفت سالگی کودک باید خود عادت به مسواک زدن را یاد بگیرد و دوبار در روز این کار را انجام دهد.

پوسیدگی دندان در خردسالان

پوسیدگی دندان در خردسالان

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *